بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان این استان ۳۱  رتبه برتردومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی  را از آن خود کردند.

ایرج بیت اللهی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: ناحیه یک بندرعباس با هشت رتبه، قشم و میناب هرکدام با هفت رتبه و ناحیه ۲ بندرعباس با سه رتبه به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی  با توجه به اینکه تعدادی از آثار گروهی انجام شده و برای داوری به قطب های کشوری ارسال شده است، افزود: در مجموع با ۳۱ رتبه تعداد ۴۹ دانش آموز هرمزگانی موفق به کسب این موفقیت شده اند که این مهم رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته را نشان می دهد .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: این جشنواره با هدف تقویت وتعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش فردی و گروهی  و تقویت کار گروهی در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری برگزار شد.

بیت اللهی یادآورشد: دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشرر در ۱۰ عنوان مسابقه نانو، آزمایشگاهی، انرژی های نوین، سلول های بنیادی، کدنویسی، نجوم، ادبیات و علوم انسانی، گیاهان داروئی، دریا و زیست فناوری برگزار شد.