بجنورد- ایرنا- مدیرکل بازرسیٰ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد این وزارتخانه تکریم ارباب رجوع، انسداد گلوگاه های فساد و آسان‌سازی نحوه رسیدگی به شکایات مردم است.

به گزارش ایرنا، مهری طالبی دارستانی روز پنجشنبه در ملاقات مردمی و دیدار چهره به چهره با کارگران و نمایندگان کارگران خراسان شمالی در بجنورد  اظهار داشت:  رفع مشکلات جامعه و توجه به نیازهای جامعه راهبردی است که در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.

مدیر کل بازرسیٰ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمامی تلاش ما برای این است که مشکلات جامعه کارگری حل و برخی از مشکلات هم ریشه یابی و رفع شود.

وی همچنین با بیان اینکه با اجرای برنامه جامع مبارزه با فساد و ابلاغ رییس جمهوری  به سمت رفاه اجتماعی مورد قبول حرکت خواهیم کرد گفت: در این راستا دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان دستگاه نظارتی بابرگزاری دیدارهای چهره به چهره در استان های کشور با مردم، بستر ارتباط موثر جهت تحقق این امر را فراهم می کند.

وی گفت: در ملاقات مردمی و چهره به چهره  با مراجعه کنندگان خراسان شمالی ۲۵ شکایت فردی و گروهی مطرح شد.

در این ملاقات که مسوولان استانی مرتبط با جامعه کارگری نیز حضور داشتند کارگران و نمایندگان آن ها اهم مشکلات کارگران را مطرح کردند.

برخی از این مشکلات شامل بیکاری تعدادی از کارگران و درخواست بازگشت به کار، معوقات کارگری و پرداخت مطالبات عقب افتاده آن ها بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها ساکن هستند.  

در این استان بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر از مزایای بیمه برخوردار هستند.