گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به گذشت بیش از ۱۰۰ روز از فعالیت دولت سیزدهم گفت: این دولت از ابتدای فعالیت تاکنون دستاوردهای فراوانی برای کشور داشت که از مهمترین آن کنترل شیوع کرونا و هوشمندسازی محدودیت‌های کرونایی است.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارداشت: در صورت نبود مدیریت دولت سیزدهم در تامین واکسن کرونا و کنترل شیوع این ویروس به طور قطع کشور با وضعیت وخیم درگیری با این بیماری دست به گریبان می‌شد.

وی در ادامه به پرداخت‌های نامتعارف در برخی دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ به فرموده رهبر معظم انقلاب، حقوق‌های نجومی جایز نیست و هفته گذشته در بررسی‌های صورت گرفته در یکی از شرکت‌های زیر نظر دولت مجموع سه نفر در ماه چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال حقوق گرفتند که رییس جمهوری دستور داد این افراد اخراج شوند.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: رییس جمهوری همچنین یک دستور فوری داد که افراد مشابه محاکمه شوند تا دیگر همچنین اتفاقی نیافتد چرا که اگر کسی عضوی از نظام است نباید در دریافت حقوق اختلافی یک میلیارد ریالی با کف دستمزد جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به نارضایتی مردم از حقوق‌های نجومی، تصریح کرد: مردم سختی‌ها و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما تحمل ناعدالتی و سوء استفاده را ندارند.

وی با قدردانی از دستاوردهای دولت سیزدهم برای کشور، گفت: افرادی که قبلا حاضر نبودند ایرادات را بگویند در شرایطی که دولت سیزدهم با مشکلات عدیده اقتصادی از جمله توزیع هزاران میلیارد ریال اوراق بهادر و کسری بودجه درگیر است، زبانشان به انتقاد از دولت باز شد.

امام جمعه گنبدکاووس افزود: در شرایطی که مردم جامعه با عملکرد دولت سیزدهم احساس امید نسبت به کنترل وضعیت و فسادزدایی در جامعه پیدا کردند نباید این افراد به خود اجازه انتقاد از دولت و تلخ کردن این شیرینی در کام مردم را دهند.

حجت الاسلام ترابی با تبریک هفته بسیج، گفت: از نگاه امام راحل بسیج یک فرهنگ و تفکر است که باید در تمام ساعات زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و یک بسیجی باید در رفتار و عمل خود در مراسم مختلف شادی و عزاداری رفتاری شایسته این تفکر داشته باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز ارتحال حجت الاسلام حسین عمادی و محمدحسین سبحانی ۲ امام جمعه فقید گنبدکاووس، گفت: بخشی زیادی از امکانات موجود در فضای مصلی و درمانگاه آن و حتی بعضی از موقوفات را مرهون زحمات این ۲ یار نظام و انقلاب هستیم.

حجت الاسلام ترابی با تاکید بر اهمیت اخلاق مداری در خانه، گفت: خوش اخلاقی، سخت نگرفتن بر اهل منزل در خرج و مخارج همراه با پرهیز از اصراف و داشتن غیرت بیگانه ستیزی و حفظ حریم سه ویژگی مهم اخلاق صحیح در خانه است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.