مشهد-ایرنا- دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: هشت فوتبالیست نوجوان این استان به اردوی استعدادیابی تیم ملی نوجوانان فوتبال کشورمان دعوت شدند.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی، محسن حیدری افزود: نیما عصمتی و یاسین یوسف‌زاده از کاشمر، سید یونس حسینی از نیشابور و شعیب فیض محمدی، علیرضا آراسته، علیرضا حشمتی، ابوالفضل عاشوری و بنیامین نظمی از مشهد هشت بازیکن دعوت شده از خراسان رضوی هستند که می‌بایست در روزهای آینده در محل مرکز ملی فوتبال مورد ارزشیابی استعدادیاب‌های کشوری قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس لیست اعلام شده بازیکنان منتخب اردوهای استعدادیابی مناطق هشت‌گانه کشور، خراسان رضوی در کنار استان‌های تهران، مازندران، اصفهان، گلستان و خوزستان، بیشترین تعداد نماینده در مرحله کشوری انتخاب تیم ملی نوجوانان را دارد.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی حضور سه بازیکن مستعد شهرستان‌های استان در این لیست را نتیجه نگاه ویژه هیات استان به شهرستان‌ها و همچنین تشکیل تیم‌های منتخب در رده‌های سنی دانست.

حیدری افزود: این نگاه در قالب طرح استعدادیابی مناطق هفتگانه استان شروع شد و طی آن حدود ۹۰ درصد شهرستان‌ها مورد ارزشیابی قرار گرفتند و این اتفاق نشان می‌دهد که فوتبال پایه در شهرستان ها ظرفیت بسیار بالایی دارد و ما باید به تلاش خودمان برای احیای هر چه بهتر آن ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما از ابتدای شروع طرح‌های استعدادیابی در سطح استان، کمک به احیای فوتبال در شهرستان‌ها و همچنین داشتن نماینده در لیست نهایی تیم‌های ملی بوده است.

دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: تیم‌های ملی پایه در شرایطی قرار دارند که بازیکنان مستعد در هر اردو می‌توانند به این تیم اضافه و جایگزین سایرین شوند بنابراین تمام بازیکنان تیم منتخب استان این قابلیت را دارند که با تلاش بیشتر، خودشان را در لیست دعوت شدگان به این اردوها ببینند.