مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: به منظور پوشش حداکثری افراد واجد شرایط طرح لکه‌گیری واکسیناسیون در این شهرستان به صورت خانه به خانه آغاز شده است.

امین قلندرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح هم اکنون در سطح روستاهای تابعه شاهین دژ در حال اجراست و در قالب آن تمام کسانی‌که که نسبت به تزریق دُزهای اول و دوم و یا دز سوم خود اقدام نکرده باشند، شناسایی و واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه شاهین‌دژ از لحاظ ضریب واکسیناسیون جزء سه شهر اول استان است، ادامه داد: در این طرح افرادی که به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن خود نشده باشند با مشاوره و آگاه سازی نسبت به تزریق واکسن آنها اقدام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری کرونا، تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال این شهرستان علیه کرونا حداقل یک دُز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

قلندرزاده با بیان اینکه شاهین دژ در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است بر این اساس از تمام شهروندان انتظار می رود مدافعان سلامت را در رفع این بحران یاری دهند.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است، بر این اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.