یاسوج- ایرنا- مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از یکصد هزار نامه‌های مردم این استان در سفر رییس جمهوری و هیات دولت سیزدهم در مرحله ارجاع به دستگاه‌های مربوطه است.

به گزارش ایرنا ، محمود مومن نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین خبرها از نامه‌ها و مطالبات مردم در سفر رییس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در سفر مهرماه رییس جمهوری دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۰۰ هزار نامه و درخواست دریافت شد که آمار نامه‌های تحویلی به رئیس جمهوری در این استان با تمامی سفرهای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به سایر استان‌ها برابری می‌کند.

وی افزود: حجم کار به دلیل دستی و فیزیکی بودن نامه‌های مردم سنگین بود و این مهم باعث شد که تک‌تک نامه‌ها را در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری بررسی، مطالعه، پردازش، موضوع‌بندی، ثبت و ارجاع دهیم و همین مساله باعث زمان‌بر شدن موضوع شد.

مومن ‌نسب بیان کرد: درحال حاضر در مرحله ارجاع نامه‌های مردمی سفر رئیس جمهوری در مرکز ارتباطات هستیم و بیش از  ۸۰ درصد نامه‌ها و درخواست‌ها به تفکیک دستگاهی و بر اساس موضوع به سازمان‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: در دو شیفت عملیات ارجاع نامه ها به دستگاه ها صورت می گیرد و پیش‌بینی می‌شود در صورتی که شبکه با اختلال و قطعی مواجه نشود تا ۱۷ آذر ماه عملیات ارجاع به پایان برسد و وارد مرحله پاسخگویی شویم به همین دلیل از مردم استان درخواست می شود تا پایان ۱۷ آذر و یکی دو روز اضافه‌تر از این تاریخ صبوری کنند تا عملیات ارجاع نامه‌های مردمی تعیین تکلیف شده و کارشناسان بتوانند پاسخگوی تماس آنان باشند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تقاضا می‌ شود مردم بعد از ۱۷ آذر با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱ و سپس زدن کلیدهای ۲ و سه وارد سامانه شده و با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهوری صحبت و از روند نامه‌ها و تقاضای خود مطلع شوند.

مومن‌نسب بیان کرد: شهروندان توجه کنند که با توجه به اعلام شماره ۱۱۱ نیازی به مراجعه حضوری به نهاد ریاست جمهوری و یا استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیست و تنها از طریق همین شماره از محل ارجاع درخواست خود اطلاع پیدا کنند.

وی عنوان کرد: پس از ارجاع نامه‌ها به دستگاه‌های مربوطه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های استانی موظف هستند از تاریخ ۱۷ آذر با ورود به سامانه سامد اطلاعات متقاضیان را استخراج کنند و با توجه به اینکه شماره تلفن همه متقاضیان در سامانه ارجاع ثبت شده با آنان تماس گرفته و به صورت مستند، مستدل و متقن پاسخ‌گوی مردم و هم‌استانی‌ها باشند و رد یا پذیرش درخواست آنان را منطقی و معتبر توضیح دهند، مردم وقتی ببینند مسئولان با آنها صادق هستند می‌پذیرند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین درخواست مردم از رییس جمهوری دولت سیزدهم مساعدت مالی، اشتغال و بیکاری، وام ضروری و درمان بوده است.

وی ضمن قدردانی از همراهی رسانه‌ها به عنوان صدای مردم از آنها خواست این پروژه را تا نتیجه نهایی و خشنودی مردم دنبال کنند.