تهران-ایرنا- طرح ابتکاری حزب‌الله برای تأمین گازوئیل در لبنان به صورت یارانه‌ای، از اوایل ماه آینده میلادی به مرحله اجرا در می‌آید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از المنار، اکنون مقدمات مربوط به شروع فرآیند تأمین گازوئیل با قیمت یارانه‌ای فراهم شده و هفته آینده در سراسر کشور آغاز می‌شود.

حزب الله لبنان از چندی پیش برای کمک به حل بحران اقتصادی لبنان واردات سوخت از ایران را در دستور کار خود قرار داده است که به عقیده تحلیلگران این اقدام ضمن تقویت جایگاه حزب الله درسطح داخلی و منطقه ای، دستاوردهای اقتصادی و سیاسی برای ملت لبنان داشته و معادله بازدارندگی در برابر رژیم اسرائیل را بار دیگر تثبیت کرده است.

اعزام کشتی های حامل سوخت از ایران به لبنان برای تامین نیازهای ضروری این کشور مرهمی بر رنج و مشکلات روز افزون اقتصادی لبنانی ها به شمار می رود که از بیش از دو سال پیش با بحران اقتصادی و مالی شدیدی روبرو هستند.

تعلل محافل سیاسی لبنان در پایان دادن به بحران سیاسی این کشور درخصوص تشکیل دولت و در دستور کار قرار دادن حل مشکلات اقتصادی و مالی و اصلاحات لازم در این زمینه نیز مزید بر علت شد و در نهایت باعث شد که حزب الله در این شرایط دست به کار شود و با رایزنی با مقامات ایرانی و خریداری فرآوردهای سوختی از طریق تجار لبنانی به کمک مردم بشتابد.

دبیرکل حزب الله لبنان پیش از این گفته بود که اگر حکومت لبنان نتواند به وظیفه خود در تامین سوخت مورد نیاز کشور جامعه عمل بپوشاند، حزب الله وارد عمل شده و برای کاستن از مشکلات مردم و شرایط ناگوار اقتصادی آنها نسبت به تامین سوخت مورد نیاز اقدام خواهد کرد.