سنندج- ایرنا- کسب مقام اول دانش‌آموزان کردستانی در مسابقه ملی توانمند، نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان استان و برگزاری گردهمایی سالانه سرگروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی چند خبر از آموزش و پرورش کردستان است.

به گزارش ایرنا، مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج اظهار داشت:مرحله پایانی و هیجان‌انگیز مسابقات ملی توانمند چهارم و پنجم آذربه صورت حضوری در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در تهران برگزار شد.

محمد سعید کنعانی در رابطه با برگزاری این مسابقات گفت: در مراسم اختتامیه این مسابقه محمدآرمند آبدارزاده، نیما معزی و پدرام اسلام پناه از دبیرستان شهید بهشتی ۲ موفق به کسب رتبه اول کشور و بیتا زندسلیمی از دبیرستان فرزانگان ۲ نیز موفق به کسب رتبه سوم کشور شد.

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان در چهارمین مسابقه ملی توانمند، ۴۲ نفر به مرحله سوم (مرحله نهایی) راه یافته‌اند که در گروه‌های سه نفره و در۲ محور عمومی و تخصصی به رقابت پرداختند، امتیاز هر بخش مسابقه توسط داوران مشخص و در نهایت تیم‌هایی که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان برنده معرفی و با اهدای جوایزی از آنان تقدیر شد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج اضافه کرد: دانش آموزان منتخب ناحیه ۲ سنندج که در بخش تخصصی، به مرحله نهایی راه یافته بودند، بعد از پاسخ به سوالات تخصصی، به ساخت کپسول نانودارو و سطوح آبگریز پرداخته، ضمن اینکه الیاف نانویی که از قبل ساخته‌بودند نیز مورد بررسی میزان استحکام قرار گرفت.

برگزاری نشست کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان در این نشست بر ضرورت حرکت برنامه محور کارگروه صندوق ذخیره فرهنگیان در سطح استان و شهرستان به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های ابلاغی تاکید کرد.

نظام مرادی به تشریح نحوه واگذاری سهام به اعضای صندوق و ثبت اطلاعات افراد و کد بورسی پرداخت و اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی اعضا از ارزش افزوده سرمایه و دارایی‌های صندوق این کار انجام می شود و اعضای شاغل و افرادی که بعد از مهر سال ۱۳۹۴ بازنشسته شده اند از طریق نشانی https://mb.szf.ir و اعضای صندوقی که قبل از مهر سال ۱۳۹۴ بازنشسته شده اند، می توانند از طریق نشانی http://saham.tadbir-atlas.ir و ورود به وب سایت صندوق نسبت به ثبت کد بورسی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تمدید درج کد بورسی اعضای صندوق تا تاریخ ۲۰ آذر سال جاری ، گفت: کسانی که تاکنون موفق نشده‌اند نسبت به ثبت کد بورسی خود اقدام کنند تا ۲۰ آذر فصت دارند این کار را انجام دهند.

رییس کارگروه استانی صندوق ذخیره فرهنگیان همچنین با اشاره به ابلاغ برنامه مهر ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ صندوق ذخیره فرهنگیان بر اجرایی شدن آن تاکید و گفت: ضرورت دارد در این راستا تفاهم نامه بین استان و شهرستان منعقد و کارگروه‌های شهرستان و منطقه بر اساس برش انجام شده، اهداف کمی را پیگیری و محقق کنند.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کردستان نیز جذب شاغلان غیرعضو و نیروهای جدید الورود را یکی از برنامه‌های اولویت دار استان دانست و گفت: هدف این برنامه جذب حداکثری فرهنگیان عضو و برخورداری آنان از مزایای صندوق است.

حسین علیمحمدی افزایش حق عضویت حدود ۶۰۰ هزار نفر از اعضای صندوق از ۱.۱۲ به سه، چهار و پنج درصد را نشان‌دهنده رضایت و اعتماد اعضا از عملکرد قابل قبول موسسه و شرکت‌های تابعه آن عنوان و ابراز امیدواری کرد، با ترسیم نقشه راه و رفع موانع که در دستور کار قرار گرفته و نیز اقدامات موثری که انجام شده، شناسایی ارزش افزوده و اختصاص آن به اعضا هر چه سریعتر محقق شود تا فرهنگیانی که عضو صندوق ذخیره بوده و هستند، کامشان شیرین شود.   

برگزاری گردهمایی سالانه سرگروه‌های آموزشی درس تربیت بدنی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در این گردهمایی گفت: نقش تعیین کننده سرگروه‌های آموزشی در اجرای فرآیند درس تربیت بدنی به گونه ای است که تلاش شده این جمع از میان همکارانی انتخاب شوند که با تجربه، متخصص، آگاه به اهداف و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی، مقبول و محبوب اکثریت همکاران باشند.

افشین خوشگوار افزود: وظیفه ذاتی و ماهیت کار سرگروه‌های آموزشی، بازدید و نظارت از چگونگی اجرای درس تربیت بدنی است و در نظارت باید تمام عناصر دخیل در این موضوع همچون وظایف و نقش مدیر مدرسه، وظایف و نقش معلم تربیت بدنی، امکانات و تجهیزات، فضای اجرا و حتی موقعیت جغرافیایی مدرسه مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و نتیجه برآیندی از تمام این موارد باشد.

وی اظهار داشت: نظارت ها باید منجر به بهبود و ارتقای فرآیندها شود و سرگروه‌های آموزشی به عنوان یک رهبر آموزشی، نقش هدایتگری و راهبری را ایفا کنند .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان  به آسیب های ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: حوزه تربیت بدنی و ورزش به دلیل ماهیت عملی و اجرایی، نسبت به سایر حوزه‌های آموزش و پرورش، آسیب بیشتری دید و برای ترمیم این آسیب باید تلاش‌های هدفمند و برنامه محور انجام شود که بخشی از این تلاش‌ها از سرگروه‌های آموزشی انتظار می‌رود.

وی افزود: درحال حاضربستر بازدیدهای میدانی و بالینی فراهم شده است و لازم است در انجام بازدیدها، هم کمیت و هم کیفیت مد نظر قرار گیرد و همچنین نباید مدارس روستایی و مدارس غیرانتفاعی از دایره نظارت سرگروه ها مغفول بماند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.