به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بسیج دانشآموزی، در این پیام آمده است: بدون شک این انتخاب نشات گرفته از تعهد، کارآمدی، شایستگی و تجربه بالای شما در دوره ها و مسئولیت های مختلف است که موجبات رشد و ارتقای مجموعه تربیتی و آموزشی کشور را در پی خواهد داشت و در پی این انتخاب و انتصاب شایسته می توان افقی روشن و آینده ای پر از امید را برای آموزش و پرورش کشور متصور شد.
در بخشی دیگر از این پیام آمده است: خدمت در عرصه والای نظام تعلیم و تربیت، وظیفه ای خطیر و پر مسئولیت است. همچنین توسعه و تعمیق نظارت ها و پیگیری ها در راستای پیشرفت و تعالی آموزش و پرورش آینده سازان کشور با محوریت تام سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهم واجبات است که با درایت و جدیتی که در حضرتعالی وجود دارد امیدواریم در راستای تحقق این موضوع گامهای موثری برداشته شود.
همچنین در این پیام تاکید شده است: با حضور شایسته شما در این جایگاه خطیر و بهرهگیری مطلوب از توان و ظرفیتهای فراوان و متنوع فکری آینده سازان انقلاب اسلامی ایران و تشکل بسیج دانش آموزی به عنوان کانون تربیت جوانان انقلابی و مومن، در سترگ ترین نهادفرهنگ ساز کشور که متولی اصلی تربیت اسلامی است، بیش از پیش شاهد افقهای روشن در تقویت جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه خواهیم بود.
در این پیام عنوان شد: آینده سازان انقلاب اسلامی ایران در کنگره بسیج دانش آموزی کشور رجای واثق دارند که در مسیر اعتلای بیش از پیش وزارت آموزش و پرورش خدمات خالصانه ای را ارائه دهید و آینده ای روشن و با عظمت برای فردای جامعه دانش آموزی فراهم کنید و در نهایت دوام توفیقات حضرتعالی را در مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایران مسئلت داریم.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند و «یوسف نوری» از مجموع ۲۶۸ رای ماخوذه با۱۹۴ رای موافق به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم برگزیده شد و از مجلسی ها رای اعتماد گرفت. در این رای گیری ۵۷ نماینده رای مخالف و ۱۷ نماینده رای ممتنع دادند.
رییس جمهوری ۲۶ آبان ماه در نامهای به رییس مجلس شورای اسلامی نوری را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرده بود.
نوری دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی (برنامهریزی آموزشی و تربیتی)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) است. او از دهه ۶۰ وارد آموزش و پرورش شد و علاوه بر خدمت در حرفه معلمی، از سال ۱۳۶۷ به بعد پستهای مدیریتی در سطوح مختلف آموزشی و تربیتی را تجربه کرده است.