بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: اجرای بسته تحولی مدسه خوانا در سال تحصیلی جاری در ۳۱۳ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۳۹۹ کلاس درس دوره ابتدایی استان آغاز شد.

ایرج بیت اللهی روز دوشنبه در آیین افتتاح بسته تحولی خوانا که با حضور سید محمدحسین حسینی مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش برگزار شد،افزود: در سال تحصیلی جاری طبق تفاهم نامه منعقد شده با وزارت آموزش وپرورش، ۱۵ درصد مدرسه های ابتدایی هرمزگان به همراه ۲ هزار و ۳۶۶ معلم تحت پوشش طرح خوانا هستند.
وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته نیز بسته تحولی خوانا در پنج درصد از مدرسه های ابتدایی هرمزگان در ۲۲ منطقه آموزشی و ۱۰۵ آموزشگاه تحت پوشش قرار گرفت که نتیجه رضایت بخشی در خصوص یادگیری دانش آموزان تحت پوشش را بدنبال داشت.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: بسته  تحولی مدرسه خوانا یکی از بسته های آموزشی با کیفیت و تاثیرگذار جهت آموزش و تقویت مهارت های چهارگانه زبانی خواندن ونوشتن، گوش دادن و صحبت کردن و حساب کردن و آداب و مهارت های زندگی دانش آموزان است.
رئوفی ادامه داد: آموزش و نهادینه کردن یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی بسیاری از مشکلات یادگیری آن‌ها را در مقاطع تحصیلی بالاتر مرتفع می کند.
وی گفت: دبیرخانه ها و کارگروه های استانی و منطقه ای با برنامه ریزی و برگزاری نشست های تخصصی خوانایی با حضور مسوولان وزارتخانه و استان، ویژه مدیران و معلمان مجری،  دوره های آموزشی تامین مدرس، دوره های اموزش مجازی ویژه معاونان، کارشناسان آموزش، راهبران آموزشی و تولید محتوای آموزشی ویژه بسته تحولی خوانا در جهت اجرایی نمودن کیفی طرح اقدام نموده اند.   
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اهتمام لازم در سطح مختلف اجرایی برنامه را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمامی عوامل اجرایی باید با دقت لازم و کافی نحوه اجرای طرح را به طور مستمر رصد و مورد ارزیابی قرار دهند و چالش ها و مشکلات را شناسایی و نقاط قوت و ضعف طرح به منطقه و استان گزارش نمایند.
 وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری و هم افزایی جمعی در اجرای دقیق ، درست  و تحقق اهداف طرح یادشده توفیق های لازم را کسب کنیم.