گرگان- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: راهداران استان در ۲۴ ساعت گذشته با استفاده از ۳۱۵ تُن شن و نمک، ۱۳۵ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان را برف‌روبی کردند.

غلامرضا بیکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: بیشترین مصرف شن و نمک در ۷۰ کیلومتر از جاده کوهستانی گرگان - شاهرود (توسکستان) به میزان ۲۵۰ تُن بود و مابقی در جاده کوهستانی دراز نو شهرستان کردکوی و بخشی از محور کوهستانی و برف گیر خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود) مصرف شد.

وی ادامه داد: برای بازنگه داشتن سه محور کوهستانی برف‌گیر استان از ۲۶ دستگاه ماشین آلات با فعالیت ۴۷ راهدار استفاده شد که علاوه بر این، راهداران به ۱۲ دستگاه خودرو گرفتار در جاده کوهستانی گرگان - شاهرود (چهار باغ) و هشت دستگاه خودرو در جاده کوهستانی درازنو کردکوی کمک رسانی کردند.

به گفته وی بیشترین برف در جاده کوهستانی چهارباغ واقع در محور کوهستانی گرگان - شاهرود به ارتفاع ۲۰ سانتیمتر بارید.

 بیکی افزود: طرح زمستانه راهداری گلستان از یکم آذر ماه سال جاری با فعالیت ۳۰ گروه راهداری با بهره گیری از ۱۶۸ دستگاه خودرو سبک و سنگین و استقرار در ۲۳ راهدارخانه ثابت ، سیار و ادارات شهرستانی استان آغاز شده و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

به گفته وی امسال این اداره کل برای بازگشایی محورهای برف گیر گلستان ۱۰ هزار تُن شن و نمک خریداری کرده که تاکنون حدود نیمی از آن در انبارهای راهداری ذخیره شده و در صورت لزوم برای بازگشایی جاده‌ها استفاده خواهد شد.

از مجموع بیش از پنج هزار کیلومتر طول راه‌های استحفاظی گلستان، هزار و ۷۰۰ کیلومتر برف گیر است.

استان گلستان از شمال با ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است .