تهران- ایرنا- ساختار گرافیکی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در فضای مجازی تغییر کرد و طرح ارائه‌شده با رنگ فیروزه‌ای و طلایی برآمده از هویت ایران، بر دو مولفه نقش و رنگ استوار است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، با وجود تحولات اخیر در ساختار اداری، از آنجا که یکی از دغدغه های اصلی این کارگروه بازخوانی هویت ایرانی ـ اسلامی است، زمینه های بروز این امر را در ساختار گرافیکی و تبلیغاتی کارگروه، مد نظر است.

طرح ارائه شده دو مولفه نقش و رنگ را در بر می گیرد. رنگ فیروزه ای و طلایی که برآمده از هویت ایران است، طوری که رنگ های خالص و طیف فیروزه ای ـ طلایی همراه با تناسب و هماهنگی موزون، همواره یکی از مشخصات هنر ایران بوده و یکی از اساسی ترین معیارهای شناخت آثار ایرانی در میان دیگر جوامع جهان است. رنگ طلایی از اهمیتی والایی برخوردار است به طوری که رنگ طلایی نمادی از جغرافیایی ایران و بیانگر رنگ کویر است و همواره در نزد ایرانیان نشان از خاک دارد.

از سوی دیگر نقوش به کار رفته در این طرح برگرفته از شمسه دوازه امامی است، این نقش در دوره های مختلف تاریخی به ویژه دوره صفوی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در حالی که این نقش دیرینه در حوزه دین نیز جایگاه قدسی داشته و تداعی کننده امر الهی است؛ حضور این نقش را در بناهای مذهبی و تاریخی به وفور می توان دید.