مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح امدادرسانی در فصل سرما به منظور خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تا ۲۵ اسفندماه در این استان ادامه دارد.

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر علی یزدانی با بیان اینکه با شروع فصل سرما و بارندگی در جاده‌های استان طرح زمستانی آغاز شده است افزود: در این طرح نهادهای مختلف از جمله پلیس راه، اورژانس، آتش نشانی، امداد خودرو  و راهداری شرکت دارند تا به افرادی که به خصوص در مسیرهای جاده ای دچار حادثه شده اند خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ داخلی و برون شهری برای اجرای طرح زمستانی در حالت آماده باش قرار دارند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۵۶ پایگاه اورژانس در مناطق زیرپوشش این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۶۱ پایگاه جاده‌ای هستند و علاوه بر آن امداد هوایی و اتوبوس آمبولانس نیز برای امدادرسانی در نظر گرفته شده است و در گردنه های سخت گذر نیز آمبولانس های دو دیفرانسیله فعال هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث مربوط به سوانح رانندگی ناشی از لغزندگی جاده‌ها در اثر باران و برف است افزود: برای خدمت رسانی مناسب و سریع به بیماران خودروهای اورژانس های پیش بیمارستانی مجهز به زنجیر چرخ هستند تا در برف گرفتار نشوند.

یزدانی ادامه داد: همچنین بازدید منظم از پایگاه های جاده ای انجام می شود تا آمادگی یگانها رصد شود علاوه براین اتاق بحران نیز در حالت آماده باش است.