تهران- ایرنا- ایجاد گذر پاییزی در بوستان‌های جنوب پایتخت، اجرای عملیات تکمیل تقاطع شهید کاظمی- شکوفه، مناسب سازی بوستان پرنیان و برگزاری کارگاه های روانشناسی از مهمترین خبرهای مناطق مختلف تهران است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۱۹ تهران، گذر برگریزان پاییزی همراه با برگزاری مسابقه عکاسی و ثبت خاطره پاییز در بوستان های شریعتی و شهربانوی بوستان ولایت با هدف ایجاد نشاط و همدلی در بین شهروندان و با رویکرد خانواده محوری و با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ایجاد شده است.

در این گذر، ضمن طراحی فعالیت های متنوع به مناسبت شب یلدا، مسابقه عکاسی برای ثبت خاطره پاییز ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است تا زمینه ساز افزایش نشاط شهروندان باشد.

در حال حاضر، گذر برگریزان و چیدمان برگهای پاییزی با ایجاد محیطی برای ثبت خاطره پاییزی برای شهروندان در حین تردد از این گذر های ایجاد شده، بهره مندی از موسیقی گوشنواز طبیعت بخش اصلی در گذرگاه پاییزی است.

کاهش گردش های اضافی در محله عبدل آباد در نتیجه تکمیل تقاطع شهید کاظمی- شکوفه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان اینکه تکمیل گردش های ترافیکی بزرگراه شهید کاظمی با بلوار شکوفه یکی از پروژه های ۱۳ گانه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در جهت کاهش گردش های اضافی و ارتقای عملکردهای ترافیکی تقاطع های موجود پایتخت است، افزود: در حال حاضر عملیات احداث ۲ مسیر پرتقاضای ترافیکی در تقاطع شهید کاظمی- شکوفه شامل لوپ شرق به شمال و رمپ جنوب به غرب ادامه دارد و در حالی که لوپ شرق به شمال آماده خط کشی مسیر و نصب علائم ترافیکی شده است، رمپ جنوب به غرب در مرحله اجرای لایه های خاکریزی قرار دارد.

عباس شعبانی بهره برداری از مسیرهای یادشده را زمینه ساز توزیع متناسب ترافیک در بزگراه شهید کاظمی، کاهش گردش های اضافی در محله عبدل آباد و کاهش بار ترافیک در میدان ثارالله دانست و یادآور شد: تکمیل سایر کاستی های تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید کاظمی با بلوار شکوفه به ویژه دسترسی های مورد نیاز در ضلع شمال غرب تقاطع در مرحله تدقیق مطالعات و طراحی ها است و احداث گردش های ترافیکی موردنیاز در این تقاطع بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مناسب سازی بوستان پرنیان منطقه ۵ برای معلولان

همزمان با روز جهانی معلولان، مناسب سازی بوستان پرنیان توسط علیرضا زاکانی شهردار تهران و احسان شریفی شهردار منطقه پنج به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه پنج در این مراسم گفت: بوستان پرنیان یکی از بوستان هایی است که به طور کامل مناسب سازی شده و محوطه بوستان، امکانات جنبی بوستان، ست های ورزشی معلولان و سرای محله جنب بوستان برای استفاده معلولان مناسب سازی و آماده سازی شده است.

احسان شریفی افزود: این بوستان با مساحت ۸ هکتار در محله سازمان برنامه جنوب واقع شده که از سنوات گذشته تعداد زیادی از جانبازان ساکن این محله هستند.

شهردار منطقه پنج ادامه داد: پروژه از زمان ابلاغ در کمتر از یک ماه آماده سازی شد و اگر این اهتمام در همه تهران صورت بگیرد شاهد سهولت زندگی این قشر عزیز از جامعه هستیم چرا که معلولیت برای شهروندان نیست و این معلولیت شهر است. 

غرب پایتخت پیشگام در ایجاد شهر دوستدار معلولان 

شهردار منطقه ۲ اعلام کرد: با آماده سازی و مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور افراد توان یاب و وجود مراکز حمایتی از این افراد، منطقه ۲ پیشگام در ایجاد شهر دوستدار معلول  است.

مهدی صالحی، در بازدید از همراه سرای اوتیسم و مرکز ضایعات نخاعی به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: بهره مندی افراد توان یاب از امکانات شهری از حقوق شهروندی این افراد است و بر همین اساس مدیریت منطقه طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان‌ها برای معلولان، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است و بر همین اساس فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع در فاز ۲ بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است.

صالحی در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می‌کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده‌ها اختصاص داد.

برگزاری کارگاه ها و تست های رایگان روانشناسی در شهربانوی بوستان ولایت

شهرداری منطقه ۱۹ اعلام کرد: مجموعه شهربانوی بوستان بزرگ ولایت هر هفته میزبان بانوان شهر تهران در جلسات و کارگاه های رایگان روانشناسی است.

بر اساس این اعلام، کمک به تحکیم بنیان خانواده و توانمندسازی بانوان و دختران از اهداف این برنامه است و جلسات و کارگاه های تدارک دیده شده بصورت ۲ روز در هفته با موضوعات متنوع در زمینه روانشناسی و مشاوره از جمله مشاوره تحصیلی، انتخاب رشته دبیرستان، انتخاب رشته دانشگاه، برنامه ریزی درسی، مشاوره پیش از ازدواج (موانع و راهکارها)، کنترل خشم، مشاوره فردی، آموزش رفتارهای جرأت مندانه (نه گفتن، درخواست کردن/ بیان احساسات و نظرات)، سبک فرزند پروری و آموزش خانواده برگزار می شود.

همچنین در کنار این برنامه که روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۵ لغایت ۱۶:۳۰ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اجرا می شود، شهروندان می توانند از انواع تست های نقاشی ویژه کودکان ۴ تا ۹ ساله، mmpi  (شخصیت شناسی فرم کوتاه و بلند)، آلپورت، هوش هیجانی EQ، رغبت سنج شغلی هالند و تست  TAT بزرگسالان بهره مند شوند.

علاقه مندان می توانند به منظور شرکت در کارگاه و مشاوره فردی با شماره تلفن ۰۹۰۲۴۲۲۶۵۷۳۷ تماس گرفته و یا با استفاده از لینک https://chat.whatsapp.com/GepPTtz۱aT۱CvX۵۵PMdiLD وارد کانال بوستان بانوان منطقه ۱۹ شده و از نحوه برگزاری کارگاه ها مطلع شوند.