سنندج - ایرنا - فرماندار بانه با بیان اینکه باید همه پایبند پروتکل های بهدشتی باشند گفت: رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی دوران کرونا در این شهرستان از سوی کم رنگ شده و نوعی عادی انگاری در جامعه گسترش یافته که نیاز است همه به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم.

به گزارش ایرنا،اسماعیل رستم پور روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان بانه اظهار داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش اما مرگ و میر مبتلایان به کرونا افزایش یافته که لازم است مردم در بحث واکسیناسیون همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون اصلی ترین مسئله برای کاهش مرگ و میر بیماران است و روند واکسیناسیون در شرایط مطلوبی است اما باید این روند افزایش پیدا کند.

رستم پور با اشاره به شیوع ویروس آنفولانزا در بعضی از شهرها گفت: با توجه به شیوع این ویروس در تعدادی از شهرها باید برای پیشگیری از این بیماری شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود تا با بحران مواجه نشویم.

بستری بیماران در بیمارستان ۵۰ درصد کاهش یافت

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز گفت: با توجه به پیشرفت روند انجام واکسیناسیون در آمار بستری ها و مبتلایان به کرونا در شهرستان کاهش یافته و اکنون حدود ۱۶ نفر در بیمارستان بستری هستند که باتوجه به آمار بسترهای هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

آرش رشیدی افزود: به لحاظ آمار مرگ و میر در ۲ هفته اخیر در هر شبانه روز یک یا ۲ مورد از افرادی که مشکوک به کرونا و در بخش ای ی یو بستری بودند فوت کردند.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز ۶ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و مریضی که در این بخش بستری می شود به وسیله دستگاه وگلاتور نفس می کشند که در بیشتر موارد منجر به فوت می شود.

رشیدی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد جمعیت بانه واکسینه شدند گفت: روند واکسیناسیون با این شرایط در  مقایسه با شهرستان های دیگر رشد مناسبی داشته اما تا زمانی که روند واکسیناسیون به بیش از ۸۰ درصد نرسد اطمینان خاطر در تجمع ها حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: اکنون با جمعیت مقاوم مواجه هستیم افرادی که به هیچ عنوان با تزریق واکسن به خود و اطرافیان مخالفت می کنند و در این راستا کارشناسان و اکیپ های بهداشتی به مناطقی که مخالف تزریق واکسن هستند اعزام شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: جامعه هدف دانش آموزی که به لحاظ سنی بالای ۱۲ سال و کمتر از ۱۸ سال هستند که بر اساس دستور العمل کشوری دیرتر اقدام به واکسیناسیون آنها شده بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

وی یاد آور شد: ضروری است با توجه به احتمال موج دیگر شیوع ویروس کرونا جمعیت دانش آموزی به سرعت واکسینه شود.

رشیدی گفت: تاکنون ۷۸ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند اما ایمنی با تک دز ایجاد نمی شود و کمتر از ۵۰ درصد جمعیت دانش اموزی دز دوم را دریافت کردند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.