تهران- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: جنبش دانشجویی در ایران اسلامی همواره عدالت‌خواه و استکبارستیز است و این دو مؤلفه کشور را در مسیر پیشرفت‌های مادی و معنوی قرار می‌دهد.

حسین نوش‌آبادی روز سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۶ آذر روزی تاثیر گذار در تاریخ کشور ایران است که از آن می‌توان به عنوان منشاء جنبش دانشجویی علیه استکبار یاد کرد.

وی اظهار داشت: جنبش‌های دانشجویی به عنوان جریانی پویا و مطالبه‌گر، بدون وابستگی تلاش دارد تا مسیر را برای رشد و تعالی مادی و معنوی جامعه هموار کرده و با ایجاد جریان علمی، آرمان‌خواهی و عدالت‌خواهی، نقش دانشگاه را در رسیدن به اوج قله پیشرفت مادی و معنوی کشور، تثبیت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جامعه به یک جنبش نرم‌افزاریِ همه‌جانبه و عمیق در حوزه‌های مختلف نیاز دارد تا با نوآوری‌های علمی، بنای حقیقی یک جامعه پیشرفته و عادلانه مبتنی بر تفکّرات و ارزش‌های اسلامی،‌ پایه گذاری کند که این مهم جز از عهده دانشگاه و دانشجویان آگاه بر نمی‌آید.

وی تأکید کرد:جریان دانشجویی به عنوان حرکتی آگاهانه، مطالبه‌گر، فساد ستیز، ضد اشرافی گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه و ضد گرایش‌های انحرافی مسیری را برای جامعه ایجاد می‌کند که در سایه آن، پیشرفت و توسعه عادلانه نصیب کشور می‌شود.

نوش‌آبادی با بیان این که استکبار ستیزی و عدالت‌خواهی با حرکت دانشجویی عجین شده اظهار داشت: دانشجویان مسلمان در دوران ستم‌شاهی نیز با وجود سرکوب‌های فراوان و خفقان موجود در جامعه با روحیه مطالبه‌گری در مسیر روشنگری جامعه برآمده و در این مسیر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام کردند.

وی گفت: همگامی و هم‌افزایی ۲ جریان علم و تحقیق و آرمان‌گرایی‌ها و آرمان‌خواهی دانشجویان، می تواند نقش دانشگاه را در رسیدن به اوج قله پیشرفت مادی و معنوی کشور را بیش از گذشته نمایان و مشهود کند.

۱۶ ماه آذر هر سال به یاد سه دانشجوی شهید مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی که در سال ۱۳۳۲ هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به نام روز دانشجوی گرامی داشته می‌شود.