به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان بیمه سلامت، برنامه «بیمه سلامت من» جهت دریافت خدمات غیرحضوری شهروندی از سازمان بیمه سلامت ایران طراحی و تولید شده است.
با توجه به گسترش خدمات الکترونیکی در کشور، حذف دفترچه کاغذی و لزوم الکترونیکی شدن فرایندهای حوزه سلامت، سازمان بیمه سلامت ایران در مسیر ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و بیمه شدگان در قالب اپلیکیشن و سامانه خدمات غیرحضوری (شهروندی) حرکت کرد.
بر اساس اعلام بیمه سلامت، در همین راستا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری (شهروندی) جهت استفاده همه شهروندان و بیمه شدگان تهیه شده و از طریق سایت بازار با حجم سه مگابایت آماده دانلود و نصب بوده و این اپلیکیشن کاربردی توسط شرکت مدیریت سرمایه بیمه سلامت ایرانیان برای ایجاد و بهبود سرویسهای شهروندی طراحی شده است.
ویرایش اشتباهات کاربری شامل امکان اصلاح اطلاعات هویتی و بیمهای، رضایتسنجی بیمهشدگان از ارائهدهندگان خدمات، تصحیح شماره همراه بیمهشدگان با استفاده از سرویس شاهکار، ثبت نام خانوار (سرپرست)، ثبت عضو (افزایش عائله)، تمدید اعتبار پوشش بیمهای در صندوقهای سلامت همگانی و روستاییان، مشاهده تاریخچه خدمات و نسخ، نمایش اطلاعات اعضای خانوار، ویرایش تصویر، جستجوی مراکز و پزشکان، دانلود برگ مشخصات دفترچه، مشاهده اطلاعات پوشش بیمهای و همپوشانی از جمله خدماتی است که در این اپلیکیشن به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ارائه میشود.
برای دانلود این نرم افزار موبایلی میتوانید از لینک https://cafebazaar.ir/app/ir.webhouse.cshinsurance استفاده کنید و این اپلیکیشن تاکنون بیش از پنح هزار بار از سایت کافه بازار دانلود و در تلفنهای همراه بیمه شدگان نصب شده است.
بیمه شدگان سه صندوق دیگر، یعنی صندوق بیمه سلامت ایرانیان، صندوق کارکنان دولت و صندوق سایر اقشار، فقط برای استفاده از خدمت تمدید اعتبار، باید پرداخت مالی مربوطه را انجام بدهند.
این خدمات غیرحضوری از طریق سایت http://bimehsalamatiranian.ir نیز برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در دسترس است.