گناوه - ایرنا - فرماندار گناوه گفت: دانشجویان مسئولیت بزرگی در قبال حفاظت و پاسداری از آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند.

به گزارش ایرنا، محمدتقی صفری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور این شهرستان افزود: آینده انقلاب به دست شما دانشجویان سپرده خواهد شد و باید تلاش کنید، پیام امام راحل  و شهدا و دستاوردهای انقلاب را برای جامعه و  دنیا تببین و معرفی کنید و به عنوان یک الگو گسترش دهید.

وی اظهارداشت: دانشجویان در کنار فراگیری علم با الگوگیری از شهدا و ائمه اطهار(ع) بر بصیرت و آگاهی خود روز به روزبیافزایید و  در جهت ایجاد امید و نشاط در جامعه نقش آفرینی کنند تا مردم به آینده انقلاب و نظام امیدوار و خوشبین شوند.

صفری  گفت: باتوجه به اینکه دشمن به شیوه های  مختلف درصدد ضربه زدن به نظام و انقلاب است ، باید هوشیار و مراقب باشیم.

فرماندار گناوه بیان کرد: راهبرد و سیاست دشمن برای از بین بردن انقلاب مکرر تغییر می کند اما بداند که نمی تواند به کشور عزیزمان در سایه الطاف الهی و وجود بابرکت رهبر معظم انقلاب و حمایت و پشتیبانی مردم خدشه و آسیبی وارد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  بوشهر نیز در این آیین گفت: دانشگاه به مثابه یک باغ است که باغبان آن اساتید زحمت کش هستند و دانشجویان در آن پرورش یافته و  در بیرون از این مرکز علمی مثمرثمر و استفاده می‌شوند.

                                                            

سید همام الدین جوادزاده افزود:  رویکرد نسل سوم دانشگاه در  کنار پدیده آموزی علم و دانش با کیفیت بالا ، باید با پژوهش و متمرکزشدن بر فرآیند محصولات دانش بنیان ، نیاز  بیرون از این محیط را تامین کند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه در چندسال اخیر اتفاق های خوبی در شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است نسل سوم دانشگاه نیز باید با  باهدف ارزش آفرینی و تجارت کردن محصولات دانش بنیان  برای ادامه حیات بیرون از این محیط  تاثیرگذار باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: دانشجویان که چندین سال از بهترین عمر خود را در دانشگاه سپری می کنند  فراگیری علم را با یادگیری کاربردی و مهارتی پیوند بزنند. 

                                                                                                                                                                                                                                                       

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۸ تاسیس شده است که با همت و تلاش مسئولان آن تاکنون در زمینه توسعه آموزش عالی در همه حوزه‌ها ، گام‌های خوبی برداشته شده است.

مجید قربانی افزود: دانشجویان  جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و از پیشقراولان توسعه فرهنگی و اجتماعی بشمار می‌آیند.

وی اظهارداشت: در دوسال اخیر تلاش شده است  با اعتماد مضاعف به دانشجویان از ظرفیت آنها نهایت استفاده برده شود و به عنوان اضلاعی در توسعه شهرستان بهره گرفته شوند.

قربانی ادامه داد:  احیا و تشکیل تشکل ها و انجمن های علمی دانشجویی ، قرارگرفتن در ۳ مرکز نمونه کشور در سال ۹۹، کسب دو مقام اولی و دومی کشوری توسط انجمن علمی حقوق و اجرای بیش از ۷۰ برنامه متعدد در دوران کرونایی بخشی از عملکرد و موفقیت های این دانشگاه بوده است.

 این آیین در تالار بهزاد با  برنامه‌های مختلفی شامل قرائت پیام روز دانشجو، تقدیر از دانشجویان فعال، اساتید و کارکنان، مسابقه و موسیقی اجرا شد.