تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

تهران- ایرنا- ۵ عضو منتخب شورای شهر پاکدشت که با ابطلال آرای آنان از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات استان تهران، از راهیابی به ششمین دوره شورا باز مانده بودند، با رای دیوان عدالت بار دیگر به جمع اعضای اصلی باز می‌گردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، یازدهم مرداد امسال بود که رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان پاکدشت در مصاحبه با خبرنگاران از ارائه درخواست ابطال آرای ۱۱ نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر پاکدشت به هیات نظارت استان تهران خبر داده بود.
حجت الاسلام محمد فرجی اظهار داشت:درخواست ابطال آرا بر اساس مستندات موجود که دلالت بر تخلفات گسترده انتخاباتی از سوی این کاندیداها یا طرفداران آن‌ها داشت، صورت گرفته است.
وی افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده آرای ۵ عضو منتخب از ۹ عضو شورا دراین شهرباطل و آرای فرهاد سرداری، طاهره آقاخانی، علیرضا کاظمی، حسین میری و سلمان زند تائید شد.
با ابطال آرای ۵ عضو اصلی راه یافته به شورا، ۵ عضو علی البدل، جایگزین این افراد شده و با برگزاری آئین تحلیف در ۲۴ مرداد امسال، فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی شهر پاکدشت آغاز شد.
در شورای شهر فرون‌آباد از توابع شهرستان پاکدشت نیز زهرا علی عسگری فرد که در انتخابات ۲۸ خرداد با ۲ هزار و ۴۸۷ رأی به عنوان عضو علی‌البدل شورای شهر فرون‌آباد پاکدشت انتخاب شد،پس از بررسی شکایات واصله، بر اساس رأی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات، وی از عضویت در شورا حذف شد ولی با دیوان عدالت اداری، وی مجددا در روز ۲۶ مهر امسال به عنوان عضو اصلی به جای احد انگیزه وارد شورای این شهر شد.
پس از ورود زهرا علی عسگری فرد به شورای اسلامی شهر فرون‌آباد، موضوع بازگشت ۵ عضو اصلی شورای شهر پاکدشت نیز مطرح شد  که فرماندار پاکدشت با تائید حکم دیوان عدالت اداری، از بررسی بازگشت این افراد خبر داد.
مهدی یوسفی جمارانی روز ۲۶مهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شکایت اعضای شورای اسلامی پاکدشت در دیوان عدالت، این مرجع قانونی ابطال آرای منتخبین در هیات نظارت استان تهران را رد کرد.
وی به ابطال رای زهرا علی عسگری در فرون آباد نیز اشاره کرد و گفت: با ابطال رای یکی از اعضای منتخب شورای فرون آباد، احد انگیزه عضو علی البدل انتخابات به جای وی به عضویت دائم درآمده بود که با رای دیوان عدالت و ابلاغ وزارت کشور به استانداری، زهرا علی عسگری به عنوان عضو اصلی در شورای شهر فرون آباد درنظر گرفته شد.
فرماندار پاکدشت با بیان اینکه همین حکم برای ۵ عضو فعلی شورای شهر پاکدشت نیز صادر شده است افزود:  با وجود این که هنوز از طرف استانداری حکم لغو ابطال آرای ۵ عضو پاکدشت به فرمانداری ابلاغ نشده است، ولی مطلع هستیم که دیوان عدالت ابطال آرای آنها را نیز رد کرده و پس از ابلاغ، ۵ عضو فعلی مجددا به عضویت علی البدل تبدیل می‌شود و این ۵ عضو اصلی دوباره وارد شورا می‌شوند.
جمارانی تصریح کرد: ۳۵ هزار رای مردم در شهرهای پاکدشت و فرون آباد و شریف آباد باطل شده بود که با حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری صحت ششمین دوره انتخابات شورای شهر روستا در شهرستان پاکدشت احراز شد و اعضایی که رای آن ‌ها باطل شده بود به جای اعضای علی البدل به عضویت اصلی شورا در می‌آیند.
حال فرماندار پاکدشت با صدور نامه‌ای به ۵ عضو حذف شده شورای شهر پاکدشت، از برگزاری آئین تحلیف و ورود آنان به شورای اسلامی خبر داد.
در این نامه که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها منتشر شده خطاب به حجت اله جگروند، محمد موسوی، سعید اسدی، صادق اسدی و مهدیه نعمتی ۵ عضو حذف شده شورای شهر پاکدشت آمده است: در اجرای مفاد ذیل رأی دستور موقت شعبه ۴۵ دیوان محترم عدالت اداری و به استناد تبصره ۴ ماده ۹۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات بعدی و ماده ۴ دستورالعمل نحوه انجام مراسم تحلیف شوراهای اسلامی کشور مصوب ۱۳۸۵/۵/۱۹شورای عالی استان ها از شما به عنوان عضو اصلی دوره ششم شورای اسلامی شهر پاکدشت دعوت می‌شود تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری جهت انجام مراسم تحلیف در محل فرمانداری شهرستان شرکت نمایید.
با ورود این ۵ نفر، علیرضا کاظمی، جواد تاجیک، حسین میری، سلمان زند و طاهره آقاخانی از جمع اعضای اصلی شورای اسلامی شهر پاکدشت خارج می‌شوند.
شهرستان پاکدشت با سه شهر پاکدشت، شریف‌آباد و فرون آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.