تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل شورای عالی آب برای حل مشکلات مربوط به این حوزه شد.

به گزارش ایرنا، عباس مقتدایی در نطق میان دستور روز چهارشنبه خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: از همه کسانی که در تلاش هستند که اوضاع نابسامان کشور به وضعیت بسامان تبدیل شود، قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خطاب به رییس‌جمهوری اظهار کرد: نمایندگان مجلس در عین حال که کاملا متوجه هستند که جنابعالی برای حل مشکلات کشور در حال تلاش هستید اما از باب دلسوزی و به‌دلیل دغدغه‌هایی که دارند تذکراتی را روزانه به شما می‌دهند چراکه نگران هستیم که بی‌توجهی به تجربه‌های سابق موجب شود که روندها تغییرات ویژه و جدی نداشته باشد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: نمایندگان از وزیران شما پاسخگویی، تلاش، تحرک و پیگیری مستمر را انتظار دارند، اگر وزیر پاسخ نماینده مجلس را به موقع ندهد به نظرتان آیا چاره‌ای غیر از استفاده از سوال خواهد بود؟ آیا چاره‌ای غیر از استفاده از ابزارهای مندرج در قانون اساسی از جمله استیضاح را خواهیم داشت؟

تعامل وزیران با مجلس بر روند کلی فعالیت‌های دولت اثرگذار است

وی ادامه داد: ما نمایندگان به‌دنبال این نیستیم که تقابل دولت و مجلس که در دوره قبلی مشاهده کردیم مجددا ایجاد شود، اما انتظار داریم به کسانی که زیرمجموعه‌تان هستند بفرمایید که تعامل آنها با مجلس می‌تواند بر روند کلی فعالیت‌های دولت اثرگذار باشد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: ما نمایندگان در جلسات اختصاصی با رییس جمهور و وزیران مطالبی را مطرح می‌کنیم که چند نمونه را عنوان می‌کنم.

مقتدایی بیان کرد: در جلسه‌ای که مجمع نمایندگان اصفهان با رییس جمهور داشتند مسائل فرونشست زمین را مطرح کردیم و گفتیم که بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند کل ابنیه تاریخی در اصفهان که متعلق به نسل‌های آینده و همه ملت ایران است را با خطر مواجه کند.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور در همان جلسه عنوان کردند دستور می‌دهند وزیر میراث فرهنگی به اصفهان بیایید،  اکنون بیش از یک ماه از این موضوع گذشته نه آقای وزیر به اصفهان آمده و نه کاری اتفاق افتاده است. اگر اینگونه باشد که وزیر به حرف رییس‌جمهور هم توجه نکند ما چه کاری باید انجام دهیم؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: همچنین خبرنگاری آمد و اعلام کرد که فردی حقوق نجومی گرفته است. در چنین وضعیتی ورود پیدا کردیم و جلوی شکایت وزارت نفت را گرفتیم،  من به وزیر نفت نامه نوشتم که اسامی مدیرانی که بالای ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند را اعلام کند، نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه گفتند شما سکوت کنید. آیا به نظر شما این کار صحیح است؟ شما باید کارها را مدیریت کنید.

پشتیبانی ملت از دولت و نظام نباید تبدیل به نقاط ضعف شود

مقتدایی اظهار کرد:‌ آب برای فلات مرکزی و استان‌های مرزی و همه کشور در مجموع باید برنامه‌ریزی شود. دشمنان ما FATF، برجام و فشارهای گسترده خارجی را به عمل آوردند برای اینکه درون کشور را به هم بریزند.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به این مسائل، بی‌توجهی به فریادهای کشاورزان، بی‌توجهی به مطالبات ملی می‌تواند همین امر را در درون کشور محقق کند. نگرانی نمایندگان این است که اولویت‌ها مورد توجه قرار نگیرد و نقاط قوتی که در کشور داریم یعنی پشتیبانی ملت از دولت و نظام تبدیل به نقاط ضعف شود بنابر این باید برای حل مشکلات همه دست به دست یکدیگر دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: در مرکز کشور در اصفهان همین جریانات اخیری که اتفاق افتاد، وقتی مردم دیدند که شرایط به‌ شکلی‌ است که ضدانقلاب می‌خواهد از آن سوء‌استفاده کند بلافاصله کنار کشیدند.  اکنون توقع ما از شما تشکیل شورای عالی آب برای حل مشکلات است و امیدوارم همه عزیزان در انجام کارها موفق باشند.