شهرکرد- ایرنا- تعدادی از پرستاران چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه همزمان با ۱۷ آذر روز پرستار در آیینی با حضور جمعی از مسوولان این استان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار نفر کادر پرستاری است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۰ پرستار عضو نظام پرستاری هستند.

امسال از پرستاران فعال، ۱۲ پرستار این استان برگزیده کشوری و ۱۴۰ پرستار برگزیده استانی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در این آیین با قدردانی از تلاش پرستاران، حضرت زینب (س) را الگوی والایی برای این قشر عنوان کرد و اظهار داشت: پرستاران به تاسی از این بانوی مکرم اسلام بر سختی‌های حرفه خود غلبه کرده و در مراقبت از بیماران تلاش شبانه‌روزی دارند.

فریدون رحمانی افزود: حضرت زینب(س) با شجاعت و بصیرت مثال زدنی به الگوی والایی برای کل جامعه زنان تبدیل شدند و در غلبه بر سختی‌ها و مشکلات الگوی ارزشمندی برای پرستاران هستند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، تصریح کرد: در طول ۲ سال گذشته پرستاران و کادر درمان سختی‌های بسیاری کشیدند و شهدایی در این مسیر تقدیم کردند که یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات نیز در این آیین با تبیین صفات و ویژگی‌های حضرت زینب(س) بر ضرورت الگوگیری از این بانوی مکرم اسلامی تاکید و گفت: پرستاران رهروای شایسته‌ای برای حضرت زینب(س) به شمار می‌روند.

 سالروز ولادت حضرت زینب به عنوان روز پرستار در ایران نامگذاری شده است.

همچنین کتاب های  "تاجران عشق" اثر دکتر محمد برزوئی و "جرعه های نفس" به قلم فرانک علیدوستی شهرکی به همین مناسبت رونمایی شد.

این آثار در برگیرنده خاطرات مدافعان سلامت مرکز آموزشی و درمانی هاجر  شهرکرد در دوران شیوع کرونا است.