به گزارش ایرنا، مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیر ساختهای اساسی و همه جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقا سرمایه انسانی کشور در عرصه های مختلف است؛ گفت: معلم به عنوان مدرس، مربی و الگوی مطلوب، نقش حساس و شاخصی در این رابطه دارد.
جلال احمدی با بیان اینکه انتخاب معلم شایسته، متعهد، مومن و صالح برای تربیت نسل آینده از اهمیت ویژهای برخوردار است؛ افزود: در حوزه گزینش تلاش شده است با رعایت ضوابط و معیارهای حاکم برگزینش و رعایت حقوق دستگاه و داوطلبان و بکارگیری نیروهای متعهد و شایسته، دقت و رافت اسلامی مدنظر قرار گیرد.
وی به بررسی صلاحیتهای عمومی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از نیروهای مشمول قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس به پیمانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاییدیه و اعلام نظر هسته گزینش در خصوص هزار و ۹۰۰ نفر از داوطلبان و مشمولان این طرح به اداره کل استان ارسال شده و بررسی صلاحیتهای عمومی مابقی مشمولان که فعلا دوره مهارتآموزی آنها به اتمام نرسیده است نیز درحال بررسی است.
مدیرهسته گزینش آموزش و پرورش کردستان افزود: حجم کار گزینش استان در مقایسه با سالهای قبل افزایش زیادی داشته و این امر بیانگر برنامه ریزی دقیق، پیگیر، منظم وکار گروهی منسجم مجموعه گزینشگران استان است.
پوشش حجم ابلاغی دوره های سوادآموزی در سال جاری باید محقق شود
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی و ستاد امتحانات این حوزه، با اشاره به حجم ابلاغی دوره های سواد آموزی در سال جاری به استان و ضرورت تحقق حجم تعیین شده، اظهار داشت: در فرصت باقی مانده تا زمان اتمام ثبت نام، تلاشهای لازم برای تکمیل ظرفیت و پوشش دورههای سوادآموزی انجام شود.
رشید قربانی با بیان اینکه عملکرد استان در سالهای گذشته در پوشش دورههای سوادآموزی مطلوب بوده و حجم ابلاغی در دورههای سوادآموزی، تحکیم و انتقال محقق شده است، از تمام دست اندرکاران امر خواست، اقدامات لازم را در این خصوص پیگیری کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت امتحانات سواد آموزان و نحوه برگزاری آن پرداخت و با بیان اینکه امتحانات خروجی و شاخصی تعیین کننده و نشانگر نتایج اقدامات انجام شده است، گفت: باید با انجام تدابیر لازم و نظارت مستمر در راستای برگزاری کیفی امتحانات سواد آموزی تلاش کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی و گرامیداشت برنامه های هفته سواد آموزی، اظهار داشت: ضرورت دارد برنامههای پیش بینی شده به همین مناسبت با جدیت پیگیری و اجرایی شود.
وی بر بهرهگیری از ظرفیت رسانههای مختلف از جمله صدا و سیما به منظور تبیین اقدامات و جلب مشارکت و همراهی در راستای ترغیب و تشویق بی سوادان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی تاکید کرد.
عضویت ۱۲ هزار دانش آموز در کانال اردوی راهیان نور
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در نشست تشریح برنامههای اردوهای راهیان نور با اشاره به تعطیلی مدارس در ایام کرونا، گفت:در این مدت برنامههای حوزه پرورشی و فرهنگی از جمله راهیان نور دانش آموزی نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت و در کنار فعالیتهای آموزشی دانش آموزان، یکی از اقدامات مهم، اجرایی کردن برنامهها در فضای مجازی و راه اندازی کانال راهیان نور دانش آموزان استان بود.
حجت الله نریمانی حضور در یادمانهای دوران دفاع مقدس، روایتگری روایان و تولید محتوا توسط دانش آموزان و بارگذاری آن در کانال راهیان نور را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش اعلام کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری نیز بر اساس فراخوان انجام شده، اعضای کانال به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده و محتواهای لازم بارگذاری و اطلاع رسانی می شود.
وی هدف از برگزاری این نشست را تشریح بخشنامه راهیان نور" از مدرسه تا مدرسه"، پیش بینی و تعیین زمان اعزام دانشآموزان به یادمان های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب و تمهید مقدمات اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری اعلام کرد و اظهار داشت: در سال جاری کردستان میزبان اردوهای راهیان نور شمال غرب کشور است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی به صورت حضوری و غیر حضوری، گفت: در این راستا باید سناریوهای اردوهای راهیان نور حضوری، غیر حضوری و تلفیقی تهیه و به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شود.