به گزارش ایرنا، فنبازار بنگاه معاملاتی برای محصولات فناوری و در تلاش برای پیوند عرضه و تقاضا در این حوزه است، شناسایی و ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری، جذب سرمایهگذار، تسهیل روند تجاریسازی دانشفنی و سایر فعالیتهای حرفهای که منجر به توسعه بازار فناوری میشود به واسطه حضور در نمایشگاه ها فراهم می شود.
حال مسئولان استانی به بهانه هفته پژوهش و ایجاد فرصتی برای جذب مشتری، عرضه محصولات و سرمایه گذار در حوزه فن بازار و پژوهش های مراکز دانشگاهی و دستگاه های اجرایی اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان "دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار" به صورت حضوری و مجازی کردند.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری زنجان گفت: غرفه های حاضر در نمایشگاه فناوری اطلاعات را ارائه کرده اند و هر دستگاهی اعم از شرکت ها و دانشگاه ها نوآوری و پژوهش های خود را ارائه می دهند که باید شرایطی فراهم شود صنعت، این موارد را شناسایی و استفاده کند.
سمانه شاددل تاکید کرد: فن بازار باید ارتباط بین پژوهش، صنعت نوآوری و فناوری را گره بزند.
وی یادآوری کرد: صاحبان غرفه های فن بازار در نمایشگاه در کنار مشکلاتی که هست، نوآوری دارند اما اینکه چگونه به بازار کار و تولید برسند محرز نیست و در این نمایشگاه باید استانداردها را بگیرند و با فرایندها آشنا شوند.
معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری زنجان گفت: غرفه های حاضر کارهای خوب و ارزشمندی ارائه داده اند و این تولیدات وقتی ارزشمندتر می شود که آن را در تولید و صنعت ببینیم به طوریکه در کنار هر تولیدی چندین شرکت دانش بنیان قرار گیرد.
علم باید تبدیل به محصول شود
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: باید علم را به محصول تبدیل کرده و پس از تولید، تجاری سازی و برای بازاریابی آن اقدام کنیم.
داود مرادخانی اظهارداشت: در کل کشور بسیاری از افراد محصول را تولید می کنند اما در بخش مارکتینگ و بازاریابی دچار مشکلاتی هستند که باید تلاش کنیم اکوسیستم کامل شود.
وی تاکید کرد: هر وقت که زنجیره تولید و تامین را تکمیل کنیم آن وقت جایگاه تولید کننده، تامین کننده مواد اولیه، طراح کار، فروشنده، بسته بندی و غیره مشخص می شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: نمایشگاه فرصتی برای نمایش و ارائه توانمندی ها برای بازاریابی است و هدف از حضور فناوری جذب مشتری و بازاریابی است که باید زحمات پژوهشگران، فناوران و تولید کنندگان در هفته پژوهش را به نحو خوبی برای ذینفعان ارائه کنیم.
مرادخانی، نمایشگاه را تمرینی برای تولید کنندگان استان دانست تا خرید و سفارش دهی را انجام دهند.
وی ادامه داد: برای توسعه اکوسیستم همزمان نمایشگاه حضوری و مجازی داریم که علاقمندان در سرتاسر دنیا می توانند با ورود به سایت zanjanexpo.ir نمایشگاه را ببیند.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار استان ۱۰۰ غرفه توسط ۲۵ دستگاه اجرایی تا ۱۹ آذرماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر محصولات تولیدی ارائه می شود.
نمایشگاه ها صادارت غیرنفتی را رونق می دهند
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: هر چه چراغ نمایشگاه روشن تر باشد کسب و کارها پویاتر، رونق اقتصادی و رقابت پذیری بیشتر و توسعه صادرات غیرنفتی را تقویت می کند.
سید رضا قندیلی افزود: علاوه بر این حساسیت سرمایه گذاری بالاتر رفته، سرمایه گذاران بیشتری جذب شده و پروژه های سرمایه پذیر خود را بیشتر نشان خواهند دارد.
وی یادآوری کرد: از طرفی زنجان با وجود واحدهای صنعتی دستاوردهای خود را عرضه می کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان، نمایشگاه را بستر توسعه تجارت، اشتغال کسب و کار و زمینه ساز رونق برشمرد.
قندیلی اظهارداشت: ما هیچ دخل و تصرفی در نوع تولید نداریم ولی با شناخت نیاز استان و دعوت از متقاضی نیاز و تقاضا را پیدا می کنیم و عرضه کنندگان را از سرتاسر ایران به سمت نمایشگاه سوق می دهیم.
وی ادامه داد: در این فرایند بازدید کننده های متخصص دعوت و قراردادهایی که نیاز است را می بندند و اگر تکنولوژی و نوآوری جدیدی هم آورده باشیم با دیگر غرفه ها تعامل و قراردادهایی منعقد می کنند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: بازاریابی دانش بنیان را تعریف کردیم و از قبل، اینکه واحد صنعتی به چه تکنولوژی نیاز دارد در نمایشگاه مشکلات را رفع می کنند، اشتغال، توسعه پایدار و توانمندی را نشان می دهیم که این فرصت ها با برگزاری نمایشگاه فراهم می شود.
قندیلی تاکید کرد: از طرفی تکنولوژی ها در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته می شود و مردم عام و خاص اعم از دانشجویان، متقاضیان متخصص، پزوهشگران و صاحبان شرکت های تولیدی نیازمند به فن بازار و همه کسانی که در صنعت کار می کنند به واسطه نمایشگاه تولید ثروت را به درآمدزایی تبدیل می کنند.
وی متذکر شد: باید نگاه تخصصی باشد، نیازها شناسایی و رویدادها برای آن تعریف شود که بر همین اساس برای سال آینده ۶۰ نمایشگاه در زنجان برنامه ریزی شده که برگزار خواهد شد و سعی می کنیم جامعه هدف حضور داشته و خروجی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان گفت: نیاز و تقاضا در نمایشگاه عرضه می شود که باید به این باور برسیم توانمندی ما به این استان برمی گردد.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان زنجان شامگاه ۱۷ آذر گشایش یافت و تا ۱۹ آذر ماه جاری برای بازدید عموم علاقه مندان از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان دایر خواهد بود.