کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، سند نفت، گاز و پتروشیمی را از موضوعات مهم و تحول‌آفرین در توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: در راستای اجرای این سند، عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر و کنگاور بزودی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا، «بهزاد باباخانی» پنجشنبه شب در نشست پیگیری سند نفتی کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، افزود: هم اکنون طرح‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی در مرکز استان و شهرستان‌های سنقر و اسلام آباد غرب در حال اجرا بوده و عملیات اجرایی پتروشیمی روانسر و کنگاور نیز بزودی آغاز می‌ شود.

او پیشرفت فیزیکی پتروشیمی سنقر را ۱۷ درصد و پتروشیمی اسلام آبادغرب را ۶ درصد و مطابق برنامه اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: این جلسه به بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، رصد میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌ها برگزار گردید و تصمیماتی نیز در جهت تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها اتخاذ شد.

استان کرمانشاه اکنون سه مجموعه فعال پتروشیمی دارد.

در این نشست چگونگی ایجاد شهرک صنعتی تخصصی فرآوری قیرطبیعی در گیلانغرب نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سند توسعه نفت، گاز و پتروشیمی کرمانشاه که مرداد ماه امسال به صورت رسمی تصویب شد، شامل ۱۳ پروژه به ارزش تقریبی ۷۳ هزار میلیارد تومان است.

بر اساس گزارش های ارائه شده از این ۱۳ پروژه تا کنون پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب و طرح احداث واحد متیل آمین شهرستان سنقر اجرایی شده است.