تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: طی سه سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت در قالب؛وام بانکی و وام مسکن برای تکمیل پروژه های مسکونی،خدمات زیر بنایی و روبنایی در مسکن مهر هزینه شده است.

پیمان پیر فرشی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز سرمایه گذاری طرح مجتمع گردشگری – اقامتی ۱۲ هکتاری در فاز ۸ مسکن مهر پردیس به خبرنگار ایرنا گفت: در شهر جدید پردیس ۸۴ هزار واحد مسکن مهر تعهد ساخت داشتیم که تنها ۱۴ هزار واحد آن تحویل مالکان نشده و اعتبار ۷هزارمیلیارد تومان هزینه با استفاده از منابع و مجوزهای قانونی اجرایی شده است.

وی با اشاره به مراحل هزینه کرد اعتبارات، ادامه داد: اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان در قالب پروژه های مشارکتی، یک هزارو ۵۰۰میلیارد تومان مشارکت در حوزه زیر بنایی  و ۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان مشارکت در حوزه های روبنایی شامل مسجد، مدرسه، فضای تجاری، امنیتی  کلانتری درمانگاه و سایر پروژه های تجاری که باید باشد هزینه شده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فراخوان ها و بسته های مشارکتی تعریف شده با جذب مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که در قالب ۱۸ بسته مشارکتی عملیات عمرانی اجرایی می شود.

پیر فرشی گفت: تمام کارگاه‌های ساخت و ساز فعال هستند در همین قالب ۴۰ مدرسه ۱۰ درمانگاه ۱۸ بوستان  و سایر فضاهایی که باید تامین شود در فازهای جدید  ۱۱،۸،۹،۵  مسکن مهر ساخته می شود.

وی با اشاره به ساخت مترو تهران- پردیس گفت: نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد احداث متروی شهر پردیس منعقد شده و در آینده بسیار نزیک عملیات اجرایی شروع خواهدشد.

عضو هیات مدیره شرک عمران شهر جدید پردیس با اشاره به ساخت مجتمع گردشگری – اقامتی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی گفت: این زمین و پروژه سال گذشته از طریق مزایده قانونی به یک شرکت سرمایه گذاری تحویل شد.

پیرفرشی با بیان اینکه امروز مرحله جدیدی از سرمایه گذاری ها را در شهر جدید پردیس شروع می کنیم ، اظهار داشت: مقدمات اجرای کار فراهم شده و در حدود ۷۲ هزار متر مربع ساخت و ساز طی سه سال و با سرمایه یک هزار میلیارد تومان اجرایی می شود.

وی گفت: پیش از این اعلام کردیم که شهر جدید پردیس را به صورت یک مجموعه کیفی تحویل مردم خواهیم داد و در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای تامین امکانات رفاهی ساکنان استفاده می‌کنیم.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ایجاد مناطق گردشگری و توریستی در طرح اولیه شهر جدید پردیس پیش بینی شده بود و از سرمایه گذاران برای ساخت پروژه های گردشگری دعوت می کنیم.

پیرفرشی گفت: سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهر جدید پردیس با توجه به مناظر بکر و بدیع، دسترسی به پایتخت  عملیاتی می شود تا در دوره جدید شاهد ارتقا کیفی زندگی شهروندی در شهر جدید پردیس باشیم.

به گزارش ایرنا، این مجموعه گردشگری و اقامتی با معماری تاریخی و کویری و با مجموعه اقامتی موقت و بلند مدت با تم های مختلف فضاهای سازه ای مدرن و سنتی طی سه سال پیاده سازی می شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.