کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نرماشیر با اشاره به خشکسالی‌هایی اخیر این شهرستان گفت: صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند جایگزینی مناسب برای اقتصاد کشاورزی نرماشیر شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدرضا منصوری افزود: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر روستاهای شمالی نرماشیر و آسیب بخش عظیمی از صنعت کشاورزی این روستاها، اقتصاد گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند جایگزینی مناسب برای اقتصاد کشاورزی این مناطق ‌شود.

وی با بیان اینکه در فاز نخست روستاهای سیدآباد، چهل‌تخم و دشت‌آباد به عنوان پایلوت برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی انتخاب‌ شدند اظهار داشت: خوشبختانه مسئولان محلی شهرستان نرماشیر توجه ویژه‌ای برای اجرای این طرح در روستاها دارند.

منصوری تاکید کرد: ظرفیت های تاریخی و طبیعی نرماشیر مورد توجه گردشگران است که با فراهم کردن زیرساخت های لازم باید صنعت گردشگری را در این شهرستان توسعه داد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نرماشیر در پایان به جاذبه‌های شهرستان نرماشیر اشاره و خاطرنشان کرد: قلعه خان، شهر قدیم نرماشیر، محوطه پیرماشا مربوط به دوره ساسانی، برج‌های نگهبانی، محوطه باستانی جلال‌آباد، قلعه جمالی، محله قاجار، جنگل کهور و گز روستای کدور، کلوت‌های علی‌آباد تدین و ... از جمله این جاذبه‌ها است.

شهرستان نرماشیر در فاصله ۲۲۹ کیلومتری شرق استان کرمان واقع شده است.