خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اغلب شکایاتی که مردم به این وزارتخانه ارایه می کنند در خصوص اشتغال است.

به گزارش  ایرنا از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان، "مهری طالبی دارستانی" روز پنجشنبه در حاشیه ملاقات مردمی و چهره به چهره با مردم استان در خصوص اقشار مراجعه کننده بیان کرد: این وزارتحانه مخاطب و پاسخگوی بسیاری از اقشار جامعه از جمله بازنشستگان ، کارگران و فعالان در تعاونی ها، متقاضیان وام و کارآفرینی و معلولان می باشد. 
وی افزود: به همین جهت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصمیم گرفتند معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را به عنوان دو نماینده تام الاختیار برای سفرهای استانی قرار دهند و ما در سفرهای استانی از نزدیک مشکلات مردم را رصد می کنیم.
طالبی دارستانی در توضیح اقداماتی که در برنامه های ملاقات مردمی اتفاق می افتد بیان کرد: در برنامه های ملاقات مردمی مردم درخواست های خود را در یک متن ارائه می دهند، ما ذیل آن درخواست به مسئول مربوطه استانی ارجاع داده و  بر  مطلبی که آنها بر اساس نظر کارشناسی عنوان می کنند دستور می دهیم که مشکل مردم برطرف شود، همچنین در سامانه ی سامد ثبت شده و پس از آن پیگیری و طی بازه ی زمانی مشخص شده مشکل افرادی که در سفرها به ما رجوع کرده اند را برطرف می کنیم.
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده در سطح استان ها سرمایه های سرگردان و فرصت های شغلی فراوانی وجود دارد که متاسفانه به درستی اختصاص داده نمی شوند و  باید در این زمینه برنامه ریزی درست صورت بگیرد.
طالبی دارستانی گفت: ما نمی توانیم بگوییم که ظرفیتی در کشور برای اشتغال آفرینی موجود نیست، اما مسئله این است که طرح ها و ایده های اشتغال آفرینی به سرمایه های سرگردان و کسانی که می توانند این طرح ها را به مرحله ی اجرا برسانند، متصل شوند.

قرار است آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و اعضای هیات دولت، روز جمعه ۱۹ آذرماه به لرستان سفر کنند.