علی انوشه روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از محصولات رسانهای آستان قدس رضوی افزود: با توجه به اینکه مخاطبان رسانههای اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی علاقهمند به حضرت امام رضا (ع) هستند باید با تولیدات موثر، پاک، اسلامی و ناب در رسانههای بین المللی با آن حضرت بیشتر آشنا شوند.
وی ادامه داد: باید در بخش رسانه بیشتر فعال باشیم و مسائل محتوایی و محورهای معنوی را بیشتر به مخاطبان برسانیم.
معاون اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی، ظرفیت این اتحادیه را در بیش از ۳۲ کشور بیش از ۳۰۰ عضو دانست و گفت: نزدیک به ۱۵۰ شبکه تلویزیونی و ۹۰ شبکه رادیویی و موسسات تولیدی این امکان را دارند که ارتباط خوبی با آستان قدس رضوی داشته باشند تا بتوانند تولیداتی را که نگاه بینالمللی دارد هم در ایران و هم در پایتخت معنوی جهان اسلام به زبانهای مختلف زبان گردانی کنند و در مناسبتهای مختلف در اختیار شبکههای مختلف قرار دهند.
در حوزه رسانه شرمنده حضرت امام رضا (ع) هستیم
معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: اعتراف میکنیم که در این حوزه شرمنده حضرت امام رضا (ع) هستیم چرا که دشمن ۳۰۰ شبکه به زبان فارسی در حوزه سیما برای مخاطبان ایرانی و فارسی زبان دارد و برای قوم کرد ما ۴۰ شبکه تدارک دیده است ولی ما هنوز در ابتدای راه هستیم.
علی بخشی زاده با اشاره به رفتار نامطلوب برخی مدیران سابق آستان قدس رضوی با شبکههای رسانهای افزود: اکنون دوستان ما در جایگاهی هستند که به زبان هنر و نیاز امروز سخن میگویند و همه باید در خدمت باشیم و اقناع کنیم.
وی ادامه داد: حضرت امام رضا (ع) در یک زمانی غریب بودند آیا باز هم باید غریب بمانند یا باید فعالیت جهادی شبانه روزی داشته باشیم ؟
در این مراسم از هشت محصول فرهنگی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از ۶ خادم آستان قدس رضوی که مستند آنها تولید شده است قدردانی گردید.
علاوه بر آن استودیوی رادیویی شهید حاج قاسم سلیمانی در صحن جامع رضوی افتتاح شد و با رونمایی از پوستر و تیزر جشنواره رسانهای امام رضا (ع) دومین دوره این جشنواره آغاز شد.