کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا، با ایثار و فداکاری تمام جغرافیای ایران اسلامی را مانند فرزند خویش در آغوش گرفتند و تحت حمایت قرار دادند.

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» پنجشنبه شب در آیین تجلیل از پرستاران که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مرکز بهداری غرب کشور و با حضور سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف برگزار شد؛ عنوان کرد: هنگامی که بیماری بدحال می‌شود بستگانش در اوج ناامیدی، پرستار را صدا می زنند و پرستاران نیز مانند یک فرشته نجات دور بیمار می‌چرخند و به بستگانش دلداری و امید می دهند.

وی افزود: روز گذشته هنگام عیادت از دانش آموزان آسیب دیده در حادثه تصادف ماهیدشت، این پرستاران را مشاهده کردم که مانند فرشته دور این دانش آموزان آسیب دیده می‌چرخیدند و کار مداوای آن‌ها را انجام می‌دادند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه پرستاری شریف‌ترین شغل است در ادامه عنوان کرد: خدمات فراوان و ایثارگرانه پرستاران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و زلزله ویرانگر آبان ۹۶ سرپل ذهاب هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی در ادامه سخنانش از خدمات پرستاران در ایام کرونا تجلیل کرد و گفت: در این بحران بزرگ، یک بار دیگر پرستاران با ایثار و از خودگذشتگی کل نقشه جغرافیایی ایران را همانند یک فرزند در آغوش حمایت خویش گرفتند و به خاطر حفظ سلامت و جان مردم، شهید شدند.

بازوند یادآور شد: در مراحل مختلف اوج این بحران و هنگامی که نیاز به اقناع مردم برای همراهی و رعایت پروتکل‌ها بود، کلام و پیام پرستاران بسیار اثرگذارتر از مدیران بود.

وی با اشاره به اینکه مردم برای کسانی که در راه حفظ تمامیت ارضی و تحقق اهداف ایران اسلامی فداکاری کرده اند ارزش بسیاری قایل هستند در ادامه عنوان کرد: در آیین تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد حضور یک جمعیت عظیم و میلیونی بودیم که به پاس قدردانی از این پاسدار فداکار وطن حضور یافته بودند و پرستاران هم نمادی از فداکاری و ایثار هستند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه دارای ۱۸ بیمارستان دولتی و خصوصی با سه هزار و ۶۶۸ تخت است که سه هزار و ۳۲۳ پرستار در بخش‌های بالینی این بیمارستان‌ها مشغول ارایه خدمات پرستاری هستند.