یاسوج- ایرنا- نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که میانگین و معدل کاری عملکرد یکصد روزه دولت سیزدهم قابل تحسین است، گفت: افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی در نظام بودجه‌بندی یک دستاورد این دولت است.

به گزارش ایرنا ، مهدی روشنفکر روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با توجه به محدودیت های موجود تاکنون گام های مثبتی در کشور توسط دولت برداشته شده است.

وی افزود: اگرچه از برخی وزارتخانه ها انتظار عملکرد بهتری وجود دارد و اقدامات انجام شده خالی از اشکال نیست ولی در مجموع اقدامات قابل قبولی طی یکصد روزکاری ارایه داده است.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به فرض مثال برای نخستین بار در استان  کهگیلویه و بویراحمد با وجود شرایط بد اقتصادی و تحریم ها امسال رشد بودجه افزایش ۲۰۰ درصدی داشت. 

روشنفکر ابراز داشت: این رشد اعتبار حدود سه برابر سال گذشته بوده است که قطعا می توان در تقویت زیرساخت‌ها و گره گشایی از برخی مشکلات موثر باشد.

وی ادامه داد:  با پیگیری و تلاشی که با دیگر همکاران در کمیسیون تلفیق بودجه انجام گرفت شاهد دستاورد های خوبی بودیم طوری که  برای اولین بار در نظام بودجه بندی سه بند(آیتم) اضافه شد که یکی از آن ها اعتبارات محرومیت زدایی بود.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لذا ماحصل این اقدام تامین ۴۹۵ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت زدایی برای این استان جدای از اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ بود.

روشنفکر تصریح کرد: برای نخستین بار توانستیم ۱۴۵ میلیارد تومان برای گاز رسانی به زیلایی مصوب کنیم و  همچنین ۳۰۰ میلیارد تومان در بحث زلزله دنا در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر آن مصوب شد به منازل شهری ۵۰ میلیون تومان و به منازل روستایی ۴۰ میلیون تومان دیگر ارائه شود.

روشنفکر تصریح کرد: در دولت سیزدهم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای جاده پاتاوه به دهدشت اختصاص یافت که خارج از اعتبارات مصوب بودجه است و با اعتبار یاد شده این جاده در خرداد ماه امسال به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضو فعال هستم و در کمیسیون آموزش و تحقیقات از رتبه خوبی برخوردار بودم و در کمیسیون اجتماعی نیز رتبه سوم را کسب کردم.

روشنفکر بیان کرد: برای رفع بسیاری از موضوعات در راهرو مجلس و دولت مرتب مشغول رایزنی و تلاش و به دنبال دستاورد های بیشتر بوده ام. 

وی تاکید کرد: حاشیه ها در جامعه دردسر ساز خواهند بود و همدلی و ایمان را کم رنگ خواهد کرد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تلاش کنیم با قلم زدن درست و بجا، کم مهری ها و دسیسه ها را کم رنگ کنیم و همراه با نخبگان استان در مسیر توسعه استان گام موثری برداریم.