بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه ما به سرمایه‌گذار در استان باید تغییر کند و به این باور برسیم که در خراسان جنوبی مهمتر از سرمایه‌گذار و کاری اولی‌تر از سرمایه‌گذاری نداریم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز جمعه در نشست جمع‌بندی بازدیدهای خود در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، افزود: این موضوع را به عنوان نماینده عالی دولت در نخستین جلسه شورای اداری به مدیران متذکر خواهم شد که کار سرمایه‌گذار در اولویت همه برنامه‌های دستگاه‌هاست.

وی بر نگاه ویژه و منحصر به‌فرد استان به سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: مدیران باید به دنبال کار سرمایه‌گذاران و پاسخ به مطالبات‌ آنان باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سرمایه‌گذار با کاری که انجام می‌دهد اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد کرده، باعث کاهش تبعات سیاسی و اجتماعی در جامعه می شود و در نتیجه امنیت ایجاد می‌کند.

وی افزود: مدیران اگر می‌دانند منع قانونی وجود ندارد، باید نسبت به اخذ مجوزهای سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ من هم حمایت خواهم کرد.

قناعت تصریح کرد: سه چهارم مشکلات سرمایه‌گذاران در استان و به دست خودمان باز می‌شود و تنها یک چهارم به پیگیری در مرکز نیاز دارد که بنده با جدیت دنبال خواهم کرد.

وی با اشاره به موارد عنوان شده در بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی داشت، رییس سازمان منطقه ویژه اقتصادی را فردی دلسوز نظام خواند که با نگاه انقلابی و جهادی وارد میدان شده تا شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آورد.

قناعت به مشکلات تامین گاز و برق برخی واحدهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: انتظار این است که مشکلات گاز و برق مجموعه حداکثر تا ۲ ماه دیگر برطرف شود.

وی با صدور دستورات لازم درخصوص تخصیص صد درصدی ۳۵ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته به پروژه تکمیل شبکه برق منطقه ویژه اقتصادی اظهار امیدواری کرد: در بازدید بعدی که ۲ ماه دیگر انجام خواهد شد، این ۲ موضوع در مطالبات سرمایه‌گذاران نباشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکل تامین گاز این مجموعه نیز به‌زودی حل می‌شود.