شیراز-ایرنا- شهردار شیراز گفت: نیازمند نگاه آرمانگرا و واقع گرا مجموعه دانشجویان به شهرداری هستیم تا بتوانیم مواردی که مغفول می ماند را اصلاح کنیم. 

روابط‌عمومی شهرداری شیراز در مطلب ارسالی روز جمعه از قول سید احسان اصنافی در همایش دانشجویان انقلابی تبیین گران امروز، تمدن‌سازان فردا افزود: همواره شنونده انتقادات منصفانه دانشجویان هستم. 

شهردار شیراز اضافه کرد: امروز دانشجو و به ویژه تفکر بسیج دانشجویی، تابلویی درخشان در پیشانی دانشگاه است. 
وی با بیان اینکه آرمانگرایی از ویژگی های شاخص جمع های دانشجویان و ظرفیتی است که باید در بستر واقع گرایی شکل بگیرد، افزود: آرمانگرایی باید بر پایه واقعیت های جامعه باشد.
شهردار شیراز ادامه داد: برای تعامل هر چه بهتر مدیران و دانشجویان انقلابی به عنوان ناظرین بیرونی مجموعه مدیریتی که با بدنه اجتماع ارتباط دارند، ضروری است که راه های ارتباطی را تعریف کنیم، شنونده انتقادهای فارغ از حاشیه باشیم و بپذیریم که انتقادات و واقعیت هایی وجود دارد.
وی همچنین با یادآوری رشادت ها و شجاعت های دانشجویان افزود: یاد و خاطره پیشکسوتان دانشجو و آنانی که دغدغه این مرز بوم، دین و دیانت داشتند و در برهه های مختلف تاریخی ایفای نقش کردند، را گرامی می‌داریم.
این آیین به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد.
روز ۱۶ آذر به مناسبت شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دست مزدوران رژیم شاه، روز دانشجو نامیده شده است. دانشجویان در آن روز، در اعتراض به ورود «نیکسون» (معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا) و برقراری مجدد ارتباط دولت ایران با انگلیس پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دست به تظاهرات زده بودند که به وسیله مأموران شاه درون دانشکده فنی به شهادت رسیدند.