گرگان- ایرنا- در هفته هشتم از مرحله مقدماتی و گروهی(هفته سوم از دور برگشت) رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور، تیم بسکتبال دختران شهرداری گرگان، همانند بازی دور رفت، مغلوب حریف قدرتمند خود بانوان شیمیدر قم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مسابقه که روز جمعه  به صورت متمرکز در سالن بسکتبال شهر قدس تهران به قضاوت بجنوردی به عنوان سرداور به همراه بختیاری و حافظیان به عنوان داور اول و دوم و با نظارت یوسفی برگزار شد، تیم بسکتبال دختران شهرداری گرگان با نتیجه ۷۲ بر ۴۳ نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

در این مسابقه بازیکنان تیم شهرداری گرگان در کوارتر اول و دوم به ترتیب با نتایج ۷ بر ۱۸ و ۱۲ بر ۱۷ مغلوب شیمیدر قم شدند تا نیمه اول با حساب ۱۹ بر ۳۵ به سود قمی‌ها به پایان برسد.

در کوارتر سوم و شروع نیمه دوم، باز هم شهرداری‌چی‌های گرگان با نتیجه ۱۰ بر ۲۲ مغلوب حریف خود شدند و در کوارتر چهارم با حساب ۱۴ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کردند تا این نیمه هم با حساب ۲۴ بر ۳۷ به نفع شیمیدر قم پایان یابد.

نیکا بیک‌لیک‌لی سرمربی تیم بسکتبال دختران شهرداری گرگان، برای این مسابقه شیما خوش‌آئین، فاطمه گلاب‌گیر، نیلوفر مفیدی، مریم حبیبی‌زاده و پریسا کرمی را به عنوان پنج بازیکن استارتر به میدان فرستاد.

شاگردان شایسته متشرعی سرمربی تیم شیمیدر قم هم با نظر وی با ترکیب اولیه شادی عبدالوند، یلنا نیکولاویچ، آیدا گل‌محمدی، معصومه اسماعیل‌زاده و فائزه شهریاری وارد میدان شدند.

در این مسابقه کیمیا یزدانی‌تهرانی بازیکن ذخیره شیمیدر با حضور ۱۷ دقیقه و ۷ صدم ثانیه خود در میدان با کسب ۱۳ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد و یلنا نیکولاویچ دیگر بازیکن شیمیدر با اثرگذاری ۲۱ موثرترین بازیکن مسابقه لقب گرفت.

در تیم شهرداری گرگان نیلوفر مفیدی با هشت امتیاز و مریم حبیبی‌زاده با اثرگذاری هشت به ترتیب به عنوان امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان این تیم شدند.

مسابقه رفت ۲ تیم با هم با برتری ۶۴ بر ۳۹ شیمیدر قم به پایان رسیده بود.

تیم بسکتبال دختران شهرداری گرگان در پایان هفته هشتم، با انجام هشت مسابقه توانسته‌اند، پنج برد و سه باخت را به دست بیاورند و با مجموع ۱۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی گروه الف رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور قرار بگیرند.

دختران شهرداری گرگان در مسابقه نهم خود از دور مقدماتی باید به مصاف تیم گروه بهمن تهران بروند که در مسابقه دور رفت با نتیجه ۸۱ بر ۴۸ مغلوب حریف خود شده بودند.

شیمیدر قم هم اکنون با هشت برد متوالی و بدون باخت با ۱۶ امتیاز در رده نخست جدول این گروه قرار دارد.

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور که از ۳۱ شهریور در ۲ گروه ۶ و  پنج تیمی آغاز شده بود، به علت شرایط کرونایی تا اطلاع ثانوی به صورت متمرکز اما بطور رفت و برگشت در تهران در حال برگزاری است.