کیش - ایرنا - امام جمعه اهل سنت کیش گفت: این جزیره به عنوان یک منطقه آزاد تجاری قابلیت های مختلف مغفول مانده ای دارد که اعتلای آنها نیازمند توجه مسوولان است.

به گزارش ایرنا، شیخ مستطاب یعقوب شمس در خطبه های نماز جمعه اهل سنت این جزیره اظهار داشت: خواسته مردم کیش تغییر نگرش مقامات به جزیره است چراکه در همه سال هایی که بر این منطقه آزاد گذشته طرح های فراوانی جهت همسو شدن با برنامه های اقتصادی جهانی و بین المللی مطرح اما کمتر عملی شده است.

وی اضافه کرد: کیش در حوزه های مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هنوز قابلیت های مغفول و دست نخورده بسیاری دارد و نیاز است با نگاه و توجهی خاص فعال شود و در خدمت پیشرفت و توسعه کشور قرار بگیرد.

امام جمعه اهل سنت کیش یادآور شد: جزیره کیش و مناطق همجورا دارای نیرو و جوانان تحصیل کرده بومی و آشنا به امور دارد که می توانند به خوبی در عرصه های مختلف منطقه بدرخشند و خدمت بکنند اما تا کنون از این نیروها غفلت شده و انتظار می رود در دولت جدید بیشتر مورد توجه باشند.

شیخ شمس با اشاره به ولادت حضرت زینب کبری (س) افزود: ایشان اسوه  وصبر و بردباری است که پس از واقعه کربلا همراه با بازماندگان اسیر شد و در شام با اینکه در اسارت طاغوتیان بود در مجلس یزید جنایتکار، خطبه او لرزه بر اندام یزیدیان انداخت.