ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دقت کامل در گرفتن تضمین و مذاکره هوشمندانه، افقی روشن مقابل کشور باز می‌کند.

"ماموستا مامد کلشی نژاد" روز جمعه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهد داد اشتباهات گذشته در مذاکرات تکرار شود.

وی اظهار داشت: هر کشوری برای پیشرفت نیاز به تعامل و تفاهم دارد و مذاکره برای رفع تحریم ها نیز در همین راستا است ولی نه به این قیمت که همه ارزش های ملی و دینی را برای به توافق رسیدن در مذاکره در گرو گذاشت.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: دقت کافی و همچنین تضمین برای پایبندی همه کشورها درمذاکره با غرب، ضروری است و باید منافع ملی کشور لحاظ شود.

ماموستا کلشی نژاد افزود: با توجه به اینکه دقت کافی در مذاکرات گذشته صورت نگرفته و آمریکا یک طرفه و به صورت ظالمانه از این توافق خارج شده، بنابر این توافق را باید طوری تنظیم کنند تا کسی بعد از آن نتواند از این توافق و این قرارداد بین المللی خارج شود و اگر خارج شد به ضرر خود آن کشور باشد.

وی گفت: باید حقوق بین المللی کشور در مذاکرات حفظ شود و کسانی با خروج از توافق نامه دوباره به خود اجازه ندهند بر علیه ایران اسلامی، تحریم های ظالمانه اعمال کنند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات وین با حضور کشورهای ۱+۴ درحال برگزاری است.