مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: هیات مذاکره کننده باید از مذاکرات برجام تجربه گرفته و به گونه ای توافق نکنند که همانند گذشته امریکا علاوه بر اینکه بی ادبانه و غیرمسوولانه از آن خارج شد بلکه تحریم های فراوانی را نیز برای کشورمان وضع کرد، دوباره تکرار شود.

ماموستا عبدالسلام امامی عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرگونه مذاکره و توافقی با غرب بر سر مسایل هسته ای ایران باید با در نظر گرفتن عزت ملت ایران و احقاق حقوق آنها انجام شود.

امام جمعه مهاباد گفت: سیاست خارجی مطلوب و موفق سیاستی است که با راهبردی هوشمندانه و خردمندانه باید بتواند ضمن حفظ عزت مردم ایران در عرصه بین‌الملل،  به تامین منافع و امنیت ملی بینجامد.

ماموستا امامی با تاکید بر توجه هیات مذاکره کننده براساس ریل گذاری دقیق رهبر معظم انقلاب در مورد این مذاکرات، اضافه کرد: هر گونه توافقی در این زمینه باید در راستای تحقق منافع ملی و مصالح ملت ایران بر پایه سه اصل اساسی سیاست خارجی یعنی "عزت، حکمت و مصلحت" و بر اساس در نظر گرفتن تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری صورت گیرد.

امام جمعه مهاباد با بیان اینکه نباید در مذاکرات هسته‌ای از موضع ضعف به گفت و گو با طرف های غربی وارد شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌بدیل خود توان بازی و حرکت در صفحه شطرنج سیاست خارجی را به خوبی داراست از این رو باید در مذاکرات هسته‌ای در اوج هوشمندی عمل کند.

وی با بیان اینکه ملت ایران با ایثار و استقامت خود در مقابل زیاده خواهی و تحریم های آمریکا بخوبی ایستادگی کرده است، تاکید کرد: نتیجه این مذاکرات باید فراتر از دستاوردهای عظیم لغو تحریم و تثبیت حقوق هسته‌ای از سوی کشورهای غربی بلکه در راستای مسوولیت‌شناسی و احترام نظام بین‌الملل و قدرت‌های بزرگ به مواضع ایران اسلامی باشد.

ماموستا امامی این مذاکرات را یک نوع امتحان بزرگ مسوولان کشور از جمله تیم مذاکره کننده عنوان کرد و افزود: تمامی مسوولان دخیل در مذاکرات اخیر باید از عزت و شرافت ملت ایران در این گفت و گوها با قاطعیت دفاع کنند.

وی اضافه کرد: مسوولان دیپلماسی کشور به لبخندهای سیاسی و وعده های توخالی غربی ها نباید اعتماد کنند بلکه باید با چشم بینا و کاملا هوشمندانه سر میز مذاکره حاضر و از طرف مقابل تضمین های واقعی بگیرند.

به گزارش ایرنا، مذاکرات وین با حضور کشورهای ۱+۴ درحال برگزاری است.