تبریز - ایرنا - نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در مورد توافق هسته ای بر اساس اصول ترسیم شده رهبری و نظام حرکت کرده است، اظهار کرد: عقب نشینی از مواضع ترسیم شده رقیب را گستاخ تر می‌کند.

الله وردی دهقانی عصرجمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات جدی است و منطقی حرکت می کند، گفت: طرف های مقابل برجام بر خلاف ادعایشان وقت کشی می کنند.

وی به عدم پایبندی آمریکا و غرب به توافق های قبلی برجام اشاره کرد و افزود: آن ها اگر حسن نیت دارند باید تضمین بدهند که دیگر از توافق خروج نخواهند کرد .

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گونه توافق ها باید برد برد باشد، گفت: آمریکا و حامیانش با خوی سلطه  گری وارد میدان شده اند و می خواهند بدون اینکه امتیازی بدهند ما را وادار به امضای خواسته های نابجای خود کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبری همواره به قابل اعتماد نبودن آمریکا اشاره و بر گرفتن تضمین مناسب در مذاکرات هسته ای تاکید کرده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان ما همانطور که در عرصه نظامی نتوانستند بر ما پیروز شوند در عرصه سیاسی هم ره به جایی نخواهند برد . 

دهقانی با اشاره به اینکه ما همواره اخلاق سیاسی را در مذاکرات هسته ای رعایت کرده ایم ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تولید سلاح هسته ای را حرام دانستند و استفاده کنندگان از این سلاح ها و نادیده گرفته شدن حقوق بشریت را مذمت کرده اند.

وی با بیان اینکه قدرت گرفتن جمهوری اسلامی و نقش منطقه ای ما برای دشمنان قابل تحمل نیست، ادامه داد: آن ها دستیابی کشور ما به سلاح هسته ای را بهانه ای برای فشار بیشتر و اعمال تحریم ها قرار داده اند .

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ۶۵ درصد منابع انرژِی دنیا در خلیج فارس قرار دارد، گفت: آن ها برای استفاده از این انرِژی باید با جمهوری اسلامی کنار بیایند.  

دهقانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق هسته ای مصمم است، اظهار امیدواری کرد با بصیرت تیم مذاکره کننده کشورمان، خواسته های به حق جمهوری اسلامی تحقق یابد.

گفت و گوهای نمایندگان ایران و کشورهای مقابل در حالی در وین اتریش در جریان است که به نظر می‌رسد در این دور از مذاکرات نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات نسبت به دور قبل ارزیابی مثبت‌تری از نشست‌های برگزار شده دارند.

به گزارش ایرنا در آغاز دور هفتم مذاکرات وین، کشورهای حاضر در گفت و گوها نسبت به دور قبل ارزیابی مثبت تری از نشست های برگزار شده دارند؛ به ویژه آن‌که پیشنهادات ایران در راستای رسیدن به یک توافق جامع و عملیاتی به طور کامل برای تمامی تیم های شرکت کننده تشریح و ابهامات در مسیر رفع شدن قرار گرفته است.