ایلام - ایرنا - هفته گذشته هویت ۲ شهید گمنام آرمیده در استان ایلام شناسایی شد و بعد از مدت ها رنگ ایلام و برخی نقاط استان به رنگ آبی درآمد ، مهران اولین مقصد شهرستانی استاندار جدید ایلام بود و دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان قلب ایلام استقرار یافت.

به گزارش ایرنا، برای اولین بار هویت ۲ شهید گمنام مدفون در استان ایلام شناسایی شد و شهیدان قاسم شاه ولدی مدفون در دانشگاه آزاد و سید ابوالفضل حسنی دفن شده در شهرستان بدره از طریق دی ان ای تشخیص هویت شدند و مسوولان استان آماده پذیرایی از خانواده این شهیدان هستند.

حسن بهرام نیا استاندار جدید ایلام در اولین سفر شهرستانی خود بعد از انتصاب راهی شهرستان مهران شد و در بازدید از مرز مهران این گذرگاه را به علت مساله اربعین و منطقه آزاد تجاری پیشران توسعه استان دانست و تلاش برای استفاده از همه ظرفیت های مهران را از اهداف خود و دولت سیزدهم برشمرد ، وی همچنین در جلسه شورای اداری این شهرستان خواستار از سرگیری فعالیت ستاد اربعین مهران شد که به منظور خدمات دهی شایسته به زائران عتبات عالیات و تکمیل زیرساخت های استان اقدامات این ستاد باید آغاز شود.

آبی شدن وضعیت کرونایی تمامی شهرستان های ایلام

دانشگاه علوم پزشکی از آبی شدن وضعیت کرونا در شهرستان ایلام خبر داد و اکنون شهرستان های ایلام، آبدانان، هلیلان و بدره در وضعیت آبی و دره شهر، دهلران، سیروان، ملکشاهی، ایوان، چوار و مهران در وضعیت زرد و چرداول در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در جلسه ستاد کرونای استان خواستار تزریق دز سوم واکسن کرونا برای گروه های پرخطر، افراد دارای بیماری زمینه ای و کادر بهداشت و درمان شد و دلیل خارج شدن همه شهرهای استان از وضعیت قرمز کرونا را تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه بهداشتی دانست و بر تسریع در پوشش واکسن عمومی به ویژه دانش آموزان باید توسط دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان تاکید کرد و وی همچنین از ورود گیت تشخیص سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون به استان خبر داد.

مرگ ۴۸۴ نفر بر اثر کرونا در سال جاری

طبق گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ۷۹ درصد فوتی های ناشی از ویروس کرونا در استان به علت عدم تزریق واکسن است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸۴ نفر بر اثر کرونا در ایلام جان خود را از دست داده اند که از این آمار ۱۰۱ نفر یک یا ۲ دز واکسن را تزریق کرده بودند و البته بر اساس آمار ۸۰ درصد افراد واکسن زده که به دلیل کرونا جان خود را از دست داده اند یا بیماری زمینه ای داشته و یا به دلیل کهولت سن بالای ۸۰ سال عمر داشته اند.

تاکید دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر رفع ناقص بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی

به گفته دکتر محمد کریمیان بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تا رفع نواقص افتتاح نمی شود و با وجود عدم جانمایی درست این بیمارستان در منطقه بانگنجاب اما تمهیدات لازم ایمنی برای بروز حادثه ای چون سیل اندیشیده شده است.

جانمایی دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان مصطفی خمینی ایلام

نخستین دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) وارد ایلام و در این بیمارستان استقرار یافت که به زودی راه اندازی می شود و دستگاه جدید و پیشرفته آنژیوگرافی با همت ریاست دانشگاه و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره) استقرار یافت و مرکز آموزشی و درمانی شهید مصطفی خمینی(ره) تنها مرکز تخصصی قلب استان بوده و تاکنون دستگاه آنژیوگرافی نداشته است و سالها بیماران جهت ادامه درمان در استان های دیگر سرگردان شده اند.

بهرام نیا استاندار ایلام در جمع فرمانداران استان خواستار حمایت آنها از طرح های  توسعه محور در شهرستان های استان شد و گفت: حمایت از طرح های توسعه محور اقتصادی، کار جهادی و خدمت صادقانه به مردم با قدرت و شتاب بیشتر از مهم ترین اولویت های فرمانداران باشد.

استاندار ایلام در جمع دانشجویان دانشگاه ایلام به مناسبت روز دانشجو دستیابی به فناوری های نوین و قرار گرفتن در بین قدرت های برتر جهان از نظر نظامی و علمی مرهون تلاش و جهاد علمی دانشجویان کشور دانست و خواستار مشارکت آنها در نقد منصفانه و دلسوزانه برای توسعه استان از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های استان شد و وی همچنین در جمع دانشجویان  دانشگاه آزاد اسلامی واحد  ایلام نیز گفتمان سازی را از شاخص ترین ویژگی های جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: دانشجویان در شرایط کنونی با تمرکز بر تحقیقات و پژوهش های کاربردی مدیران را در حرکت به سمت توسعه پایدار یاری کنند.

مجید کاکی فرماندار مهران گفت: ۹۵۰ میلیارد ریال برای تامین آب شرب و سیستم فاضلاب پایانه مرزی مهران در سفر رییس جمهوری مصوب شد که هم اکنون کار مطالعات و طراحی این پروژه توسط اداره آبفا استان آغاز شده است و از مجموع ۹۵۰ میلیارد ریال که در سفر رییس جمهوری به تجهیز زیرساخت های اربعین اختصاص یافته است، ۳۰۰ میلیارد ریال توسط وزارت نیرو تامین می شود.

جهانگیر رستم زاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با توجه به دستور رییس جمهور و تاکید استاندار و پیگیری های انجام شده، خواستار اجرای جذب نیروهای اخراجی پتروشیمی ایلام شد و گفت: پس از سفر رییس جمهوری به استان ایلام و قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات ۶۰ نفر از نیروهای پتروشیمی که به دلیل اتمام کار پروژه بیکار شده بودند، با وجود نشست در مرکز با وزیر نفت و پیگیری های مکرر هنوز این افراد جذب نشده اند.

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری پروژه‌های نفت و گاز استان خبر داد و افزود: تعیین تکلیف کارگران بیکار شده در میدان نفتی آذر مهران و اولویت استخدام نیروهای بومی و توسعه میادین نفت و گاز را در این وزارت‌خانه پیگیری شد و  بیکار شدن حدود ۳۵۰ نفر از نیروهای خدمات و حراست میدان نفتی آذر شهرستان مرزی مهران پس از بهره برداری زیر نظر شرکت نفت و گاز غرب باید مدیریت شود.

غلامرضا ابدالی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از حکم فرهنگی قاضی آبدانان برای شکارچی متخلف خبر و توضیح داد: به دستور قاضی پرونده و در یک اقدام فرهنگی و آموزشی این شکارچی متخلف به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم شد و همچنین پاکسازی طبیعت و معرفی گونه های جانوری حیات وحش آبدانان و اهمیت این گونه ها در چرخه طبیعت به مدت یکسال از دیگر محکومیت های این فرد به علت شکار یک بزمجه است.