بندرعباس- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از برقراری ارتباط رادیویی و مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت بنادر شرق استان با اعتباری تجمیعی ۷۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با احداث یک سازه بزرگ رادیویی با ارتفاع ۶۶ متر در استان هرمزگان و پهنای باند ۱ گیگا پاسکال همچنین نصب تاسیسات و تجهیزات مخابراتی امکان ارتباط رادیویی بین بنادر شهید باهنر-شهید حقانی، شهید باهنر -بندر هرمز، بندر هرمز-بندر تیاب به صورت منسجم و پایا فراهم شده است.

وی ادامه داد: این طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از اسفند ماه سال گذشته آغاز و با طی کردن پروسه اجرایی، در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، با ایجاد این طرح رادیویی زمینه اشتغال ۲۰ نفربه صورت مستقیم فراهم شده است.

محمدحسینی تختی، ایجاد ارتباط یکپارچه و منسجم را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و بیان داشت: یکی از راهکارهای پایدار، پر سرعت و کم هزینه در ارتباط شبکه بین دو نقطه(PTP)  و یا چند نقطه  (PTMP) ارتباط رادیویی می باشد که با استفاده از زیرساخت شبکه بیسیم ارتباط بین نقاط برقرار شده است.

بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت گفت: این طرح نیز با هدف تقویت مدیریت حمل و نقل، کنترل  و حفاظت هر چه بهتر ورود و خروج کالا و جلوگیری از مخاطرات احتمالی و وقوع حوادث غیر مترقبه راه‌اندازی شده است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان هزینه کرد این مرکز را ۲۰ میلیارد ریالی عنوان کرد و افزود: این طرح نیز در مدت زمان  پنج ماه راه‌اندازی شده است و زمینه اشتغال ۱۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.  

اصطلاح مانیتورینگ به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از بخش های مختلف واحد (اعم از مجزا و غیر مجزا) و نمایش آنها با فرمت های خاص روی صفحه نمایش جلوی اپراتور مربوط گفته می شود.