ساری- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: واکسن گریزی با اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا بر بستر سامانه امید بزودی از استان مازندران برچیده می شود.

به گزارش ایرنا، علی شیرازی روز شنبه در نشست کارگروه اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای مازندران در سالن جلسات استانداری افزود: سامانه امید از فردا یکشنبه ۲۱ آذر ماه با رصد کرونایی کارمندان دستگاه های اجرایی به صورت رسمی در مازندران و دیگر نقاط کشور آغاز بکار می کند و از سوی حراست ادارات، شماره ملی کارمندان در این سامانه ثبت می شود تا شاغلانی که تاکنون واکسن نزدند، شناسایی و طبق ضوابط قانونی با آنان برخورد شود.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله بعد سایر اقشار جامعه در زمان ارایه یا دریافت خدمات به سامانه امید متصل خواهند شد و در کمترین زمان ممکن افراد واکسن نزده و یا واکسن گریز شناسایی خواهند شد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اظهار این که هدف از اجرای این طرح،   غربالگری هوشمند در مدیریت مقابله با کرونا و تسریع در انجام واکسیناسیون است ، گفت : در زمان حاضر قید و بند و ضوابط قانونی برای  برخورد با افرادی که نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نمی کنند، وجود ندارد چراکه به درستی شناسایی نمی شوند، اما با اجرای طرح غربالگری هوشمند در بستر سامانه امید، در چارچوب مشخص واکسن گریزان شناسایی و طبق ضوابط جریمه می شوند.
وی افزود: کارمندان در دستگاه های اجرایی و سایر اقشار به عنوان خدمات دهنده و گیرنده که با وجود غربالگری هوشمند، نسبت به دریافت واکسن اقدام نکنند، می بایست هر ۱۵ روز یک بار نمونه گیری آزمایش منفی کرونای خود را به مدیران بالادستی خود ارایه دهند و در صورت نقض قوانین، کارمند به تخلفات اداری شاغلان دولت معرفی خواهد شد.
شیرازی گفت: در بحث تزریق دُز اول و دوم واکسن کرونا اقدامات خوبی صورت گرفت و با آگاهی بخشی به مردم و افزایش واردات واکسن،   حدود ۹۰ درصد گروه هدف استان تاکنون دُز تکمیلی این واکسن را دریافت کردند.
وی افزود : به غیر از اطلاع رسانی دقیق یک یا دو خبرگزاری رسمی و رسانه ملی در استان، عملکرد دیگر رسانه ها در فرهنگ سازی رعایت دستورالعمل های بهداشتی مطلوب نیست و توقع داریم که رسانه ها در این شرایط حساس که کرونا در جامعه جولان می دهد به عنوان متولیان امر آگاهی بخشی میدان داری کنند.
شیرازی گفت : دولت سیزدهم در ماه های مختلف در بحث مدیریت مقابله با کرونا ویروس اقدامات خوبی انجام داد که برای امیدآفرینی، رسانه ها این دستاوردها را برای مردم بازگو شود.
به گزارش ایرنا، اجرای نظارت و غربالگری هوشمند در بستر سامانه امید در پنج گام قرار است در مازندران و دیگر نقاط کشور اجرا شود و یکی اهداف آن، کاهش تدریجی واکسن گریزی و برخورد با واکسن گریزان است.