تهران- ایرنا- پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد امروز شنبه ۲۰ آذر ماه در سینما فلسطین آغاز به کار کرد.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، با حضور حسن ملکی رییس این سازمان، جمعی از مدیران و معاونان سازمان، هنرمندان، معلمان، دانش آموزان و تعدادی از علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما فلسطین افتتاح شد.

حسن ملکی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این مراسم اظهار داشت: هنرمندان، فیلمسازان و طراحان، باید یک میثاق نامه داشته باشند و بدانند آنچه تولید می‌کنند، باید برای قرار دادن دانش آموزان در مسیر کمال و وادار کردن آنان به عقلانیت باشد. در واقع یک اثر خوب باید معنویت را در وجود دانش آموزان تقویت کند و لودگی را در وجود آنها به تدریج از بین ببرد.

وی تاکید کرد: رسالت هنر تعالی و پیشرفت روح است؛ بنابراین اگر اثری اینچنین نباشد، فایده‌ای ندارد و عملا تلف کردن عمر است. در این راستا، باید بخشی از زندگی ما، صرف مداری شود که ما را به سمت پیشرفت انسانی و تعالی می‌برد؛ بنابراین ما نباید پیام‌های رهبران معنوی خود را فراموش کنیم. 

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: باید تلاش کنیم که در این مسیر قدم‌های محکم و استوار برداریم. در این مسیر نیز، آرزوی شخصی من این است که جشنواره فیلم رشد، بتواند به نقطه‌ای دست پیدا کند و فیلم‌هایی در آن انتخاب شود که یک مربی برای سوق دادن کودکان و نوجوانان ما، به سمت انسانیت و تعالی باشد. 

ملکی عنوان کرد: بدیهی است که در این عرصه انتظار ما از هنرمندان خارجی مشابه انتظاری که از هنرمندان داخلی داریم، نیست اما توقع داریم که آثار خارجی دارای تبعات نامناسب نباشد و از بعد هنری و تجربه بین‌‍المللی بتواند فرزندان ما را، به سمت خلاقیت، کارآفرینی و مباحث مثبت، سوق دهد. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که هنوز برای رسیدن به شکل ایده‌آل جشنواره، فاصله داریم اما یقینا نسبت به گذشته رشد بارزی داشته‌ایم. افتتاحیه و اختتامیه جشنواره دارای معناست زیرا در این مدت، تولیدات جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود؛ بنابراین اگر عرضه رخ ندهد، جشنواره معنا پیدا نمی‌کند. امسال نزدیک به ۶۰ فیلم، طی این یک هفته، به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: ما باید در این دوره، مانند برگزاری یک جشن، رفتار کنیم؛ بنابراین فیلم ها باید برای مردم، دانش آموزان و معلمان ارائه شود اما به دلیل کرونا، امکان برگزاری به شکل حضوری و پرشکوه آن میسر نشد. امیدواریم که در آینده این امر میسر شود و شاهد اکران‌های باشکوه آثار در سال‌های آینده باشیم.