به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید جواد حسینی کیا روز شنبه در گفتوگویی با اعلام این خبر، افزود: استدلال خودروسازان این است که هزینههای ما بالا است و سود حاصل از شکاف قیمتی میان نرخ کارخانه و قیمت بیرون را دلالها می برند. خودروسازان میگویند در ۲ تا سه سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سود ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار به جیب دلالان رفته است. شرایط موجود باعث شده که ما خودرو را گران کنیم تا فاصله قیمتی میان بازار و مصرف را کم کنیم.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استدلال به این شکل غلط است و ما باید کار را برعکس انجام دهیم و «بازار را به تولید برسانیم نه اینکه تولید را به بازار برسانیم.» ما میخواهیم چون قیمت بازار گران است، قیمت واحد تولیدی را بالا ببریم تا به قیمت بازار برسانیم در حالی که باید برعکس باشد.
حسینی کیا گفت: دولت سیاستگذاری کند و سیاست گذاری دولت هم تعرفه واردات است. تعرفه واردات در اختیار دولت است. وقتی عرضه و تقاضا برابر نیست دولت می تواند به میزان محدودی واردات انجام دهد. هدف از طرح مجلس برای واردات خودرو هم تنظیم بازار بود. از وزیر صمت و خودروسازان دعوت شده تا ساعت ۱۳ فردا یکشنبه به کمیسیون صنایع بیایند و در این رابطه توضیح دهند.