تهران- ایرنا- معاون کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایتالیا با انتقاد از پیروی کورکورانه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از سیاست‌های آمریکا گفت: پیروی تروئیکا از آمریکا، اروپا را در وضعیت پرخطری قرار داده است.

پینو کابراس نماینده مجلس ایتالیا و معاون کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری ایرنا با انتقاد از پیروی کورکورانه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه از سیاست‌های اخیر آمریکا علیه ایران، چین و روسیه تصریح کرد: فشارهای ایالات متحده علیه ایران، در این برهه خاص، در مذاکرات هسته ای، بخشی از یک سناریوی بزرگتر و یک فشار چندجانبه هستند که از طرف ایالات متحده اعمال می شود.

وی افزود: در کنار فشار به ایران در خصوص هسته ای، آنها در خصوص مساله اوکراین به روسیه و در خصوص مساله تایوان به چین فشار وارد می کنند. پس عملا آمریکا، در سه جبهه همزمان فشار وارد می کند و تلاش‌های میانجیگری را نمی پذیرد. این یک مساله نگران کننده است چرا که کشورهای اروپایی نیز در حال همراهی با این سیاست هستند، غافل از اینکه به این صورت، بر خلاف منافع خودشان گام بر می دارند.

رییس حزب آلترناتیوای ایتالیا تصریح کرد: من فکر می کنم که باید از مرحله تحریم‌ها فرار کنیم؛ باید استانداردهای نادرست را کنار بگذاریم و باید به این درک برسیم که هر کشوری از جمله ایران حق دارد که در خصوص صنعت هسته ای خود تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس ایتالیا، عواقب اقتصادی درازمدت سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران، چین و روسیه را متوجه اروپا دانست و تصریح کرد: اثر درازمدت عدم درک مناسب این است که اقتصاد کشورها تضعیف می شود و به طور خاص،  بیشترین عواقب اقتصادی این عدم درک، متوجه کشورهای اروپاییست.

کابراس با ابراز نگرانی از پیروی کورکورانه تروئیکای اروپایی از آمریکا خاطرنشان کرد: متاسفانه درک نادرست غرب از وضعیت موجود، شرایط را برای تشدید خطرناک تنش‌ها ایجاد کرده است.  شاهد گسترش نظامی گری در هر سه جبهه نام‌برده شده هستیم.

وی در عین حال، به دولت ایتالیا توصیه کرد: این شرایط، به طور کلی، باید رهبران اروپایی، از جمله دولت ایتالیا را به فکر وادارد و باید دولت ایتالیا بسیار مراقب این تحولات باشد و سعیش را در جهت بازسازی روابط به کار گیرد.