کرمانشاه – ایرنا - فرماندار کنگاور با بیان اینکه توسعه، اعتلا و پیشرفت آینده کشور در دستان توانمند دانش آموزان خواهد بود، گفت: پیشرفت و توسعه جوامع در همه حوزه ها متاثر از توجه و اهمیت به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، «فرزاد الماسی» عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کنگاور که در سرسرای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسیر پیشرفت ۴۳ ساله انقلاب اسلامی به نقطه ای رسیده که جایگاه سیاسی کشور و نفوذ و راهبرد آن در منطقه خاورمیانه و عرصه بین الملل بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار کنگاور افزود: دانش آموزان در آینده پرچم پیشرفت و توسعه کشور را با سلاح علم ادامه خواهند داد و تربیت این نسل از جهات مختلف بسیار مهم است.

او با اشاره به حادثه سرویس دانش آموزان در کرمانشاه که منجر به مرگ و مصدومیت چندین دانش آموز شد، اظهار داشت: حفظ سلامت جانی و امنیت دانش آموزان از اولویت های مسوولان و دست اندرکاران این حوزه در شهرستان است که باید بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگاور ادامه داد: پلیس راهور مسوول حفظ نظم ، امنیت و آرامش، شهرداری مسوول حمل و نقل و ارایه خدمات و انجمن اولیا و مربیان مسوول هماهنگی والدین با مدرسه است و هر چه هماهنگی بیشتر باشد به سر منزل مقصود نزدیک تر می شویم در صورتی که فاصله بین اولیا و آموزش و پروش کاهش یابد شکاف موجود و آسیب های اجتماعی نیزکمتر خواهد شد.

فرماندار کنگاور همچنین با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق قطع آب ، برق و گاز مدارس شهرستان را ندارد، افزود: آینده سازان کشور توسط آموزش و پرورش به عنوان دستگاه بزرگ فرهنگی کشور تعلیم و تربیت می شوند همه باید به این مجموعه کمک کنند.

الماسی در ادامه تاکید کرد: شهرداری های شهرستان بر اساس بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال ۱۳۷۲، معادل پنج درصد عوارض دریافتی از شهروندان از قبیل عوارض صدور پروانه های ساختمانی ، تفکیک زمین ، پذیره و نوسازی را به عنوان سهم این نهاد از مردم اخذ و مستقیما از طریق حساب رابط تعیین شده به خزانه آموزش و پرورش واریز کنند.

همچنین در این جلسه در خصوص گازکشی مدرسه روستای هزارخانی، تخریب دیوار حمام قدیمی بالادست مدرسه روستای میرزآباد و نصب ترانس برق مدرسه مسکن مهر مهردشت بحث و تبادل نظر شد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.