تهران- ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مدیریت اقتضایی فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود تا مدیران مدارس از بین فعالیت‌ها ماموریتی را محقق کنند. همچنین نرم‌افزار جامع فعالیت‌های قرآنی نیز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته قرآن پیشینه حدود ۴۰ ساله دارد و هفته آخر آذرماه در مدارس برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال مسابقات با ۹ رشته در ۱۵ سطح برگزار خواهد شد؛ روحیه تحول خواهی و تحول‌آفرینی اداره کل را بازنگری می‌کنیم تا فعالیت‌ها موثر شود.

وی افزود: در این بازنگری به دنبال این هستیم که اولویت ماموریت خود را تعیین کنیم و در ادامه روش اجرای ماموریت را دریابیم چراکه باید بر اساس نیاز و تغییر ذائقه دانش‌آموزان باشد. باید از دید دانش‌آموز این ماموریت را بازنگری کنیم. در یک اقدام در سه گام فراخوانی دادیم تا این امر میسر شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: همزمان با شیوع کرونا قرارگاه مجازی و کانال‌های ۱۷ گانه را برای پرکردن این خلا ایجاد کردیم اما اکنون با بازگشایی مدارس تغییر رویکرد داده ایم تا مخاطبان را در مدارس اولویت دهیم.

باقری با تاکید بر فعالیت‌های جهادی و انقلابی به عنوان فرمایش مقام معظم رهبری گفت: در نظر داریم قرارگاه جهادی را برای پیشبرد اهداف قرارگاه مجازی راه اندازی کنیم این قرارگاه با اولویت مناطق محروم است که نیروهایی نیز این فعالیت را پیش خواهند برد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره تعدد و تکثر فعالیت‌های پرورشی در مدارس بیان کرد: درصدد هستیم فعالیت‌ها را کم کنیم و مدیریت اجرای این فعالیت‌ها را به مدارس و اولیای مدرسه بسپاریم.

باقری گفت: جشنواره مفلحون روز ۲۴ آذرماه در بوشهر برگزار می‌شود که شناسایی مدارس موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال می‌کند. در حال برگزاری هفتمین دوره مسابقات دانش ‌آموزان جهان اسلام هستیم که فرایند داوری این مسابقات در دهه اول دی ماه برگزار می‌شود.

نقش‌آفرینی دانش‌آموزان نخبه قرآنی در نماز جمعه

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خبر داد چهارمین دوره توانمندسازی داوران نیز درحال برگزاری است در طول این هفته از خیرین دارالقرآن ساز و نمازخانه ساز تقدیر می‌کنیم. ۳۲ هزار هیات مذهبی در این هفته فعالیت‌های مذهبی دارند، در این هفته همچنین دانش‌آموزان نخبه حوزه قرآن در تریبون نماز جمعه نقش آفرینی خواهند کرد.

وی در راستای میزان بازخورد اداره کل قرآن از فعالیت‌های این حوزه در دوران کرونا، حضور اولیا در فعالیت‌های مجازی قرآن را مغتنم دانست و افزود: انتقال فعالیت‌های قرآنی از مدرسه به منزل برای ما ارزشمند است.

باقری اضافه کرد: با تعطیلی فعالیت‌های حضوری مدارس با راه اندازی پویش‌ها فعالیت اولیا بسیار مشهود بود امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن شده باشد.