ایلام - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام گفت: امسال ۱۶۵ میلیارد ریال برای کمک به اجرای پروژه‌های در دست اجرا در شهرداری های شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، رضا شریفی اصل روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار دهلران اظهار داشت: این اعتبار از محل های هزینه ای، اربعین، توازن و کمک های نماینده مجلس حوزه جنوب تخصیص می یابد.

وی از اختصاص قیر مرحله دوم به شهردای دهلران خبر داد و افزود: از این محل نیز ۳۴ میلیارد ریال برای شهرداری دهلران لحاظ  و حواله آن صادر شده است تا در رفع مشکلات آسفالت مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام بر ضرورت جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار در پروژه های شهرداری تاکید و اضافه کرد: فعالیت شوراهای اسلامی شهرها زیر نظر کمیته مربوطه رصد و شوراهای اسلامی هر ۶ ماه یا سالانه باید گزارش عملکرد به مردم ارائه دهند.

شریفی اصل یادآور شد: باید از ظرفیت شرکت های فعال نفت و گاز در منطقه در خصوص عمران شهری بهره گرفت تا در این مهم سهیم شوند.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان نقش موثری در پیشبرد امور دارد و در راستای توسعه شهر باید از این امکان بهره گرفت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام از شهرداری ها خواست ضمن مدیریت منابع در رعایت انضباط مالی، اجرای طرح تفصیلی ، آسفالت معابر و توسعه سرانه فضاهای سبز را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

شریفی اصل گفت: سال جاری برای شهرداری موسیان ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، پهله ۶۶ میلیارد ریال و برای شهرداری میمه نیز ۵۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که جهت کارهای عمران شهری هزینه می شوند.