همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت که حدود ۱۹۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب این شهرستان در سال‌جاری اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

به گزارش ایرنا؛ "حسین فارسی" روز یکشنبه در کمیته برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان ملایر اظهار داشت: میزان تخصیص اعتبارات این شهرستان ۵۵ درصد است که از میانگین تخصیص استانی با ۷۲ درصد، پایین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان هنوز تخصیصی از نظر اعتباری نداشتند، افزود: این دستگاه‌ها باید نسبت به پیگیری و افزایش جذب اعتبارات و رسیدن به میانگین تخصیص استانی اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه کوتاهی در جذب اعتبارات از هیچ مدیری پذیرفته نیست و باید پاسخگو باشند، تاکید کرد: میزان تخصیص اعتبارات هیچ ارگان و نهادی نباید از میانگین استانی پایین‌تر باشد، در غیراینصورت عذر مدیر مربوطه را می‌خواهیم.

فارسی ادامه داد: مهلت ۲ هفته‌ای به مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان که میانگین تخصیص آنها پایین و یا هیچ تخصیصی نداشته‌اند، می‌دهیم تا پیگیری‌های لازم را از طریق اداره کل خود برای جذب اعتبارات تخصیصی به عمل آورند.

وی با بیان اینکه از اعتبارات در اختیار نمایندگان ۴۵ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافته است، افزود: ۳۹ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان و در اختیار نمایندگان نیز به حوزه آبرسانی اختصاص یافت.

وی از تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری و امور عشایری خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات این شهرستان در جای دیگری هزینه شود.