شهرکرد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری پنج هزار دستگاه بخاری گازی و ۲ هزار آبگرمکن گازی بین جامعه هدف این نهاد توزیع شده است.

جاسم محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان افزود: با توجه به  سردسیر بودن این استان، تامین وسایل گرمایشی با حمایت خیرین و اعتبارات این نهاد انجام و بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده است.

وی از توزیع چهار هزار دستگاه بخاری دیگر تا پایان آذرماه سالجاری خبر داد و گفت: در فصل تابستان نیز بیش از پنج هزار دستگاه کولر در استان تهیه و بین نیازمندان وجامعه هدف این نهاد توزیع شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۸ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۰۱ هزار نفر زیرپوشش این نهاد قرار دارند که این تعداد در ابتدای سالجاری ۱۰ هزار خانواده به مجموعه این نهاد اضافه شده و تنها ۸۰۰ خانواده به ایحاد اشتغال و خودکفایی از چرخه حمایت خارج شدند.

محمدی اظهار داشت:  خانواده‌های زیرپوشش این نهاد از خدمات مختلف از جمله معیشت، مستمری ماهانه، مسکن، اشتغال، آموزش، درمان و بهداشت، بیمه و حوزه‌های فرهنگی، بصیرت افزایی و  حضور در خانواده‌ها و ایجاد و گفتمان انقلاب اسلامی در خانواده‌های مددجویان ارائه می‌شود.

اشتغال و مسکن مهمترین سیاست و برنامه در راستای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد است

وی افزود: ایجاد اشتغال و تامین مسکن به عنوان  مهمترین سیاست و برنامه این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف است که برنامه و تعهد امسال اشتغال برای جامعه هدف این نهاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی است و تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان برای مددجویان ایجاد شده است.

به گفته وی، به منظور حمایت از اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد علاوه بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب مشاغل خانگی و خرد از کارفرمایانی برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، نیز حمایت می‌شود.

محمدی افزود: برای حمایت از کارفرمایان به ازای ایجاد اشتغال و به کارگیری هر نفر از مددجویان این نهاد یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کارفرما پرداخت و یا بیمه فرد مددجو تا ۲ سال از سوی کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: به کارفرمایانی که در مناطق محروم استان برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند نیز هر ۲ بسته حمایتی پرداخت حق بیمه و و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

به گفته وی، ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار که بیش از ۵۰ درصد جمعیت خانوار زیرپوشش این نهاد را تشکیل می دهند در قالب مشاغل خانگی، مشاغل خرد امکان پذیر است که همراه با فرزندپروری اشتغال و درآمد نیز داشته باشند.

وی به ارائه آموزش مهارتی به مددجویان برای ایجاد اشتغال، راهبری شغلی، کاریابی و کارفرمایی و تامین بازار فروش برای مددجویان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و درآمد ثابت اشاره کرد و افزود: در استان ۳۲ نفر به عنوان راهبر شغلی کار نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی را بر عهده دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: برای تامین مسکن مددجویان نیز در صورتی که مددجو زمین را تامین کند از صفر تا ۱۰۰ درصد احداث مسکن با کمک خیرین و اعتبارات این نهاد قرارگاه خاتم الانبیا ، بنیاد برکت و بسیج سازندگی انجام خواهد شد.

وی به کمبود زمین در برخی مناطق روستایی برای واگذاری به مددجویان از سوی بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: در صورت توسعه طرحهای هادی در مناطق روستایی و افزودن زمین از منابع طبیعی به این روستاها، واگذاری زمین به مددجویان امکان پذیر خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهمنامه با مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین در قالب مسکن ملی به این نهاد برای تامین مسکن اشاره کرد و گفت: در صورت تامین زمین مورد نیاز مشکل مسکن مددجویان این نهاد نیز رفع خواهد شد.

خیران ۹۴۲ میلیارد ریال به کمیته امداد استان کمک کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال وبختیاری گفت: خیرین امسال بیش از ۹۴۲ میلیارد ریال در چهار حوزه صدقات، اکرام و محسنین ، زکات، مناسبتها و اعیاد برای کمک به نیازمندان اهدا کردند که از این میزان ۳۷۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های جمع‌آوری شده در ۱۲۴ مرکز نیکوکاری بوده است.

محمدی افزود:  از ابتدای آذرماه سامانه امداد هوشمند در استان فعال شده که با فعال شدن این سامانه کار پایش خانواده‌ها انجام و خانواده‌های که توانمند شدن از چرخه حمایت  خارج و خانواده‌های نیازمند واقعی به چرخه امداد وارد خواهد شد.

 به گفته وی،  در این طرح مددکاران با حضور در محلات به شناسایی مددجویان و استخراج نیازهای آنها می پردازند تا ارائه خدمات به جامعه هدف براساس نیاز واقعی آنها باشد.

پنج هزار و ۲۵۰ کودک یتیم و محسنین زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند

وی افزود: هم اکنون پنج هزار و ۲۵۰ فرزند یتیم و محسنین در استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم و سه هزار فرزند محسنین هستند و بیش از ۱۶ هزار حامی از این افراد حمایت می‌کنند.

به گفته وی، حامیان طرح اکرام و محسنین امسال بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال برای حمایت از این فرزندان معنوی خود اهدا کردند.

وی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا از مردم استان خواست تا کمکهای خود را برای کودکان بی سرپرست و محسنین به کددستوری *۸۸۷۷*۰۳۸# پرداخت کنند.