کاشان - ایرنا - بخشدار زواره گفت: ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار افزون بر هفت میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان از اسفند ۱۳۹۹ تاکنون (۱۰ ماه) از سوی بخشداری در روستاهای این منطقه اجرا شده است.

ابوالفضل مختارزاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام‌های مناسبی در راستای طرح‌های عمرانی از جمله ساخت مسکن، برق‌رسانی، تعمیر روشنایی، آسفالت و بهسازی در بخش زواره صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح مسکن روستایی امیران بخش زواره ادامه داد کرد: این طرح‌ ۵۰ واحدی کلنگ‌زنی شده اما عملیات اجرایی آن مشکل صدور پروانه و مجوز نظام مهندسی هنوز آغاز نشده است.

وی اضافه کرد: نظام مهندسی سال گذشته هنگام صدور پروانه هزینه‌ها را افزایش داد که این موضوع کار را به تاخیر انداخته است.

بخشدار زواره اظهار داشت: نظام مهندسی اصفهان از سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده تا زمانی که واحد مسکونی ساخته نشود سهمیه مهندس طراح کسر نخواهد شد و دیگر نمی‌توان زمین در اختیار متقاضی گذاشت و باید ساختمان تحویل افراد داده شود.

وی با بیان اینکه ساخت و تامین مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروزی است، افزود: دولت موظف است شرایط ساخت و تامین این نیاز اساسی را برای مردم آسان کند و در این ارتباط طرح‌های مختلفی برای تامین مسکن با شرایط ویژه عملیاتی شده، اجرای اینگونه طرح‌ها در روستاها اهمیت دوچندانی دارد، چرا که از مهاجرت جمعیت به شهرها و تخلیه روستاهاجلوگیری می‌کند.

مختارزاده اضافه کرد: در راستای تامین مسکن روستاییان‌ طرح‌ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی در روستای شهراب پیش بینی شده، اتفاق خوبی در حال شکل‌گیری است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به صورت انبوه‌سازی اجرا خواهد شد.

به گفته وی، پیگیری الحاق ۴۵ هکتار زمین به روستای تلک‌آباد در حال انجام است که در مرحله نخست ۲۱ هکتار آن محقق شده و بیش از یک‌ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تا ۲ سال آینده ساخته و واگذار می‌شود و این روستا به سمت شهر شدن پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه بازدید از روستاها و تهیه سند چشم‌انداز آن انجام شده و طرح منطقه گردشگری "تل شیطان" در دستور کار بخشداری قرار گرفته است، افزود: اردستان تنها شهرستان اصفهان است که توانسته ردیف جدید برای این طرح ایجاد کند و برای آماده شدن جاده آن ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته و آماده مناقصه است.

بخشدار زواره با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ساخت و تکمیل مزرعه علمی، تحقیقاتی و گردشگری یافت‌آباد این بخش اظهار داشت: تنها منطقه‌ علمی و تحقیقاتی اردستان در حوزه کشاورزی در مزرعه حیدر واقع شده که با چالش آب روبه‌رو است؛ روستای یافت‌آباد ظرفیت آبدهی بالایی دارد و آماده‌سازی و تسطیح جاده آن از سوی شرکت تعاونی دهیاران بخشداری در حال انجام است که به صورت گلخانه‌ای و نمونه در شهرستان برای کشت داروهای گیاهی پیش بینی شده است.

بخش زواره با جمعیت نزدیک به ۱۵ هزار نفر در شمال اردستان واقع شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.