همدان-ایرنا- دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری اذان منتظران ارسال شده است گفت: علاقه مندان تا ۲۰ بهمن می‌توانند آثار خود را در سه محور علمی، ادبی و هنری ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «سید مرتضی حسنی حلم» روز دوشنبه در سومین جلسه تمهید مقدمات برگزاری جشنواره سراسری اذان منتظران اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ اذان از اهداف این جشنواره است. 

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های اداره ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه ها، مجموعه فرهنگی خاتم الاوصیا در کشور و دستگاه های اجرایی استان همدان برای برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره استفاده شود.

دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران اظهار داشت: کمیته داوری آثار به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته نظارت و ارزیابی به اداره کل اوقاف و امور خیریه محول شد.

حجت الاسلام حسنی حلم گفت: شهرداری همدان به نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی این جشنواره در نقاط پر تردد شهر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره برای اولین بار در سطح کشور و در استان همدان است گفت: استان همدان به عنوان دارالمومنین ظرفیت‌های بالایی در برگزاری جشنواره اذان منتظران دارد.

دبیر جشنواره سراسری اذان منتظران گفت: اذان تنها اعلام خبر نیست بلکه چکیده‌ محتوای نماز و یک الگو و نماد معنادار است.